Project 2025: Make America Catholic Again - Healing of The Wound? - Walter Veith & Martin WUP222
-
1:06 - 1:10Čo nové, profesor?
222. časť -
1:12 - 1:15Zdravím vás. Vitajte pri ďalšej
časti Čo nové, profesor. -
1:15 - 1:18- Zdravím ťa, Walter.
- Ahoj, Martin. -
1:18 - 1:20Všetko v poriadku?
-
1:24 - 1:29- Áno a... áno.
- Je tvoja žaba pod kontrolou? -
1:29 - 1:30No...
-
1:32 - 1:38Keď začnem hovoriť, zdá sa,
že chce zarapotať aj ona. -
1:38 - 1:40Kermit. Musíme ho...
-
1:40 - 1:45No, vlastne by mal kvákať.
Nejako ale rapoce. -
1:46 - 1:49Mali by sme Kermita
udržať pekne potichu. -
1:49 - 1:52Áno. Kermit musí byť
pod kontrolou. -
1:52 - 1:53Áno...
-
1:54 - 1:59Hovoria, že ak to liečiš,
trvá to 3 týždne, -
2:00 - 2:03a ak to neliečiš,
trvá to 3 týždne. -
2:03 - 2:08Aha. Takže to jednoducho
treba nechať tak? -
2:08 - 2:10Áno, zdá sa,
že áno. -
2:11 - 2:16Bez liečenia je to 21 dní
a s liečením 3 týždne. -
2:16 - 2:18S liečením, áno.
-
2:19 - 2:22- No, opäť vírime hladinu.
- Prečo nie? -
2:22 - 2:25Nemáme to
v popise práce? -
2:25 - 2:28Vyzerá to, že každý chce
všetko hodiť do hrnca -
2:28 - 2:31- rôzne náboženstvá a to všetko -,
takže to môžeme zamiešať. -
2:31 - 2:34Áno, rozvírme to.
Páči sa ti pozadie, Martin? -
2:34 - 2:36Áno, vlastne páči.
-
2:37 - 2:39Projekt 2025,
-
2:39 - 2:43"Urobme Ameriku opäť veľ..."
Nie! "...opäť katolíckou". -
2:43 - 2:49To je uličnícke! A vidím,
že pod tou čiapkou je aj ruženec. -
2:49 - 2:57Áno. Stále hovoria o modlitbe,
ale majú na ňu odlišný pohľad než... -
2:57 - 2:58Absolútne.
-
2:58 - 3:06Martin, myslím, že smerujeme
k naplneniu prorokovaných vecí, -
3:06 - 3:09takže možno
by sme sa mali pomodliť. -
3:09 - 3:11Určite áno.
Pomodlime sa. -
3:11 - 3:14Náš nebeský Otče,
-
3:14 - 3:19istotne sa nachádzame v závažnej dobe
a sme veľmi vďační, že tu môžeme byť. -
3:19 - 3:23Bez Teba to ale nedokážeme
a tak prosíme, -
3:23 - 3:28aby si na každom kroku a počas
každej minúty tohto rozhovoru -
3:28 - 3:31osvecoval naše mysle
a viedol našu diskusiu. -
3:31 - 3:34- V Ježišovom mene, amen.
- Amen. -
3:35 - 3:39Vo svete sa odohráva
množstvo zaujímavých vecí, -
3:39 - 3:43na pozadí zaznieva
množstvo zvukov. -
3:43 - 3:50Prebehlo niekoľko zaujímavých volieb
- voľby v Kanade a v Austrálii, -
3:50 - 3:53a potom je tu
faktor Trump. -
3:53 - 3:54Áno.
-
3:55 - 3:58Je to...
Je to zaujímavé, -
3:58 - 4:01a niektoré krajiny
ako napríklad Kanada... -
4:01 - 4:05Bolo to...
Nečakalo sa, že... -
4:05 - 4:09Nie. Konzervatívci mali
27-bodový náskok -
4:09 - 4:12a potom do toho vošiel
"faktor Trump" -
4:12 - 4:19a chceli si zachovať status quo
a tak sa znova priklonili k ľavici, -
4:19 - 4:25a niektoré ďalšie štáty sú veľmi rozrušené,
pretože nechceli mať ďalšiu ľavicovú vládu, -
4:25 - 4:30niektoré dokonca hovoria, že majú viac
spoločného s USA a mohli by sa k nim pripojiť... -
4:30 - 4:36- To by bolo zaujímavé.
- Trump neustále hovorí o 51. štáte. -
4:36 - 4:41Možno ho dostane kúsok po kúsku,
časť po časti. -
4:41 - 4:45Ďalším zaujímavým prípadom
je samozrejme Austrália, -
4:46 - 4:53ktorá opäť videla niečo, čo nesúhlasí
s prieskumom verejnej mienky, že? -
4:53 - 4:59A strana, ktorá vyhrala,
je zaujímavá. -
4:59 - 5:06Snažia sa implementovať daň,
ktorá je pomerne absurdná. -
5:06 - 5:12Áno. A ďalšia zaujímavá vec
sa stala v Anglicku. Je tam... -
5:14 - 5:19Vyhrala tam strana,
ktorá nie je pravicová, -
5:19 - 5:25a teraz v doplňujúcich voľbách sa zdá,
že pravica opäť získava na sile, takže vieš, -
5:25 - 5:29je to naozaj zmes
všetkého možného. -
5:29 - 5:34Ale hľadiac na to
z prorockého uhla pohľadu, -
5:34 - 5:43krok bude udávať
druhá šelma zo Zjavenia 13. -
5:43 - 5:49To hovorí Biblia. Niet pochýb o tom, že touto
druhou šelmou sú Spojené štáty americké. -
5:49 - 5:55Nemôže to byť nikto iný.
Inak sa to vyložiť nedá. -
5:55 - 6:01A ostatní potom budú nasledovať.
Takže ten chaos, ktorý tu máme, -
6:01 - 6:10je v skutočnosti snaha o získanie prevahy,
aby sa táto implementácia stala možnou. -
6:11 - 6:15Všetky tieto veci
sú naozaj fascinujúce. -
6:15 - 6:17Amerika však musí
udať tón. -
6:17 - 6:20A veru to aj robí.
-
6:20 - 6:25Áno. A potom tu máme scenár
s kráľom severu a kráľom juhu -
6:25 - 6:28a vieme, že sedia
za jedným stolom, -
6:28 - 6:36a potom kráľ severu príde s vozmi a loďami
- čo je ekonomika - a všetkým možným -
6:36 - 6:39a porazí kráľa juhu.
-
6:39 - 6:45A vieme, že kráľom severu
je pápežský systém. -
6:45 - 6:53Musí znovu získať to, čo stratil.
Rana, ktorú utŕžil, musí byť zahojená. -
6:53 - 6:58Deje sa to v Spojených štátoch,
alebo sa to nedeje? -
6:58 - 7:05Len si spomeň na prvého
katolíckeho prezidenta, JFK. -
7:06 - 7:15Aká diskusia to bola! Keby predtým
niekto na niečo také vôbec pomyslel, -
7:15 - 7:18bol by to veľký rozruch.
-
7:18 - 7:27On sa samozrejme veľmi dôrazne
dištancoval od spájania cirkvi a štátu, -
7:27 - 7:35ale Biblia predpovedá, že druhá šelma
bude konať v mene prvej šelmy, -
7:35 - 7:37ktorou je katolicizmus.
-
7:37 - 7:44A preto musíme očakávať
dominanciu katolicizmu, -
7:44 - 7:51ale akoby ukrytú v evanjelikalizme, takže
ho nevidíš ako tú skutočnú hnaciu silu. -
7:51 - 7:57Odohráva sa toto v Spojených štátoch,
alebo nie? Odpoveď znie: áno, deje sa to. -
7:57 - 8:04Katolicizmus veľmi rýchlo
naberá na popularite. -
8:04 - 8:10A prečo je to možné? Pretože ľudia
stratili zo zreteľa doktrínu. -
8:10 - 8:11To je pravda.
-
8:11 - 8:16To, čo je vo svete v stávke,
už nie je doktrína, -
8:16 - 8:20ale sociálna reformácia.
-
8:20 - 8:26To musíš trošku rozobrať,
pretože presne to sa deje. -
8:26 - 8:28Presne to sa deje, že?
-
8:28 - 8:34Ako sme videli minule, v reformácii
išlo o čisto doktrinálne otázky. -
8:34 - 8:39Aké je Kristovo postavenie?
Ako funguje spasenie? -
8:39 - 8:42A tie dva systémy
sú diametrálne odlišné. -
8:42 - 8:45O tom sme
hovorili minule. -
8:45 - 8:53V otázke doktríny a toho,
aký vzťah máme k Písmu -
8:53 - 8:57a čo je úlohou Písma,
-
8:57 - 9:01protestantizmus povedal:
Písmo je centrálne. -
9:01 - 9:05Sola scriptura.
Je naším vodítkom, -
9:05 - 9:13je naším majákom,
ním sa riadime. -
9:13 - 9:21Katolicizmus povedal: Nie. Tradícia je to,
čo určuje rámec pre výklad Písma, -
9:21 - 9:27a nie Písmo určuje rámec
pre výklad tradície. -
9:27 - 9:30To je ako stavať
voz pred koňa -
9:30 - 9:39a doktrinálne sa tieto dva systémy
nikdy nezjednotia. Je to nemožné. -
9:39 - 9:44Pretože ak prijímaš zmierenie
ako cestu ku spaseniu, -
9:44 - 9:48na rozdiel od zavrhnutia
zmierenia ako cesty ku spaseniu -
9:48 - 9:51a implementácie náboženstva
založeného na skutkoch, -
9:51 - 9:54tieto dve cesty
sa nikdy nestretnú. -
9:54 - 10:05Riešením tohto problému bolo postupne
vystupňovať sociálne nepokoje a chaos, -
10:05 - 10:09takže problémy,
ktoré dnes trápia ľudstvo, -
10:09 - 10:18už nie sú doktrinálnej povahy,
ale skôr sú to sociálne problémy. -
10:18 - 10:21- Bieda...
- Chudoba, -
10:21 - 10:27priepasť medzi bohatými
a chudobnými, ideologické rozdiely... -
10:27 - 10:31Tam, kde mali strany
jedna k druhej všeobecne blízko, -
10:31 - 10:39dnes sú od seba tak ďaleko, že sú takmer
ochotné ísť jedna s druhou do vojny -
10:39 - 10:42a rozmetať jedni druhých
na márne kúsky. -
10:42 - 10:50Takže ako bojovať proti
týmto sociálnym pohromám -
10:50 - 11:00ako zánik spoločnosti,
úpadok ľudstva, morálne otázky...? -
11:00 - 11:06A odpoveď je: vrátiť sa k systému,
ktorý to mal pod kontrolou. -
11:08 - 11:09A to bol...
-
11:09 - 11:11- Katolicizmus.
- Áno, v stredoveku. -
11:11 - 11:16Hľadajú vedenie u jediného človeka,
a tým je pápež. -
11:16 - 11:19Takže ako došlo k tomu,
-
11:19 - 11:24že sola scriptura
naraz letela von oknom? -
11:25 - 11:28Ako sa to stalo?
Po prvé, -
11:28 - 11:32bolo treba
spôsobiť rozdelenie. -
11:33 - 11:35Rôzne výklady.
-
11:35 - 11:40Bol tu protestantizmus
a katolicizmus. -
11:40 - 11:46Protestantizmus už od začiatku
nebol nikdy skutočne jednotný. -
11:46 - 11:47Nie.
-
11:47 - 11:52Mal aspekty jednoty,
ale nebol jednotný. -
11:52 - 11:54Kalvinizmus
zostal kalvinizmom. -
11:54 - 11:59Naraz, priamo tam...
Ani na začiatku neboli jednotní. -
11:59 - 12:01Už od začiatku boli...
-
12:01 - 12:06A potom sa stále viac trieštili,
a keď ľudia skúmali Písmo, -
12:06 - 12:09ako sme preberali
už veľakrát, -
12:09 - 12:17nedošlo k zjednoteniu,
ale k rozmnoženiu denominácií. -
12:17 - 12:23Začali sme s hŕstkou.
Mali sme luteránov v Nemecku, -
12:23 - 12:27kalvinistov vo Švajčiarsku,
-
12:27 - 12:32napokon to postúpilo
až do Škótska, -
12:32 - 12:37kde kalvinisti rozšírili svoje doktríny
skrze Johna Knoxa, -
12:37 - 12:40potom tu bola
anglikánska cirkev, -
12:40 - 12:45a všetky z nich boli v podstate
spojením cirkvi a štátu, -
12:45 - 12:49pretože také bolo
stredoveké zmýšľanie. -
12:49 - 12:57A potom bola táto jednota cirkvi a štátu
po Francúzskej revolúcii narušená. -
12:57 - 13:01Nasledoval zánik
kráľov a monarchií. -
13:01 - 13:05Králi boli zdanlivo
odstránení, -
13:05 - 13:09a ak aj niekde zostali,
mali skôr ceremoniálnu úlohu. -
13:09 - 13:12Áno. Tak ako v súčasnosti.
-
13:12 - 13:19Áno. Ale ak nahliadneš do zákulisia, sú veľmi
prominentní v tajných spoločnostiach. -
13:19 - 13:25Členovia kráľovských rodín
v skutočnosti mnohé z nich vedú, že? -
13:25 - 13:33Keď si vezmeš veľmajstrov slobodomurárskych
lóží v Anglicku alebo kdekoľvek inde, -
13:33 - 13:38členovia kráľovských rodín
sú tu veľmi bohato zastúpení. -
13:38 - 13:44Zdanlivo teda prešli do podzemia,
nastúpila demokracia, -
13:44 - 13:50a demokracia
znásobila tie systémy. -
13:50 - 13:57Cirkvi sa teda kvôli rôznym otázkam
ďalej rozdeľovali, Martin, -
13:57 - 14:01takže nakoniec
sú ich tisíce, -
14:01 - 14:05a všetky sa
odvolávajú na Písmo. -
14:05 - 14:12A potom - ako ich odviesť
preč od litery Písma? -
14:12 - 14:18"Tvoje slovo je sviecou mojej nohe
a svetlom môjmu chodníku." -
14:18 - 14:21"Tvoje slovo je pravda..."
-
14:21 - 14:25Ako ich od toho odviesť?
Čo keby si to kúsok po kúsku rozbil? -
14:25 - 14:31- Posunieš dôraz...
- Áno. Použiješ napríklad vedu. -
14:31 - 14:37Najskôr poprieš Genesis.
Stane sa to mytológiou. -
14:37 - 14:42Potom poprieš časti Písma,
ktoré s tým súvisia -
14:42 - 14:46alebo ktoré sa javia,
že podporujú záznam v Genesis. -
14:46 - 14:49Rozbiješ to,
takže dôjde k... -
14:51 - 15:03povedzme... k zriedeniu absolútnej,
doslovnej interpretácie Písma. -
15:03 - 15:08A rozšíriš to do celej spoločnosti.
Jezuiti tu odviedli skvelú prácu. -
15:08 - 15:14Učenie proti učeniu,
vytváranie univerzít a ich sekularizácia, -
15:14 - 15:21odstránenie Písma ako základu toho,
čo je pravda, čo je správne a čo nesprávne. -
15:21 - 15:26Bol to skvelý ťah a urobiť to
zabralo niekoľko storočí. -
15:26 - 15:32A potom, Martin,
zmeníš náboženský systém - -
15:32 - 15:39zo systému stojaceho na Božom slove
na náboženstvo založené na pocitoch, -
15:39 - 15:43kde sa normou stáva Duch
a nie Božie slovo. -
15:43 - 15:48- Je to vlastne zmena autority.
- Áno. -
15:48 - 15:54Tvoje náboženstvo ti teraz
diktujú tvoje pocity. -
15:54 - 15:59A tak si pripravený
na ekumenické hnutie. -
15:59 - 16:03Si pripravený
všetkých zjednotiť, -
16:03 - 16:10a potreba jednoty je teraz založená
na sociálnych otázkach a už nie na Biblii. -
16:10 - 16:12Áno, áno.
-
16:12 - 16:18Pápež František a predošlí pápeži
hovorili: Zjednoťme sa. -
16:19 - 16:22Všetci veríme v Ježiša.
-
16:22 - 16:26Všetci veríme, že po smrti
pôjdeme do neba alebo do pekla. -
16:26 - 16:31Odsuňme všetky tie ďalšie
doktrinálne problémy nabok -
16:31 - 16:38a pozrime sa, ako by sme spoločne
mohli vyriešiť tieto sociálne otázky. -
16:38 - 16:43Všetci chcú morálku.
Všetci chcú toto a tamto. -
16:43 - 16:49Sústreďme sa na to, čo máme spoločné,
a na všetko ostatné zabudnime. -
16:49 - 16:50A tak to začalo.
-
16:50 - 16:56A preto sa katolícka cirkev
opäť stala populárnou. -
16:56 - 17:05Správne. A teraz, keď je svet v stave,
kedy opäť potrebuje tento morálny dôraz, -
17:05 - 17:09čo je základom tohto morálneho
dôrazu? Bude to Písmo? -
17:09 - 17:11Nie, rozhodne nie.
-
17:11 - 17:14Nie, pretože to
len vytvára problémy. -
17:14 - 17:17Áno, to je pravda.
-
17:17 - 17:20Ako povedal Tony Palmer.
-
17:21 - 17:26- Keď prídeme tam hore...
- ...Boh vyrieši doktrinálne problémy. -
17:26 - 17:28Rád by som vedel, prečo to Boh
všetko zapísal do knihy, -
17:28 - 17:32ak hovorí: Odložme tú knihu,
vyriešime to neskôr. -
17:32 - 17:35Však? Nedáva to
žiaden zmysel. -
17:35 - 17:41To však urobili. Boh to vyrieši neskôr,
sústreďme sa na tieto sociálne otázky. -
17:41 - 17:47A potrebujeme silné vedenie.
Ktorá cirkev je tá najväčšia? -
17:48 - 17:50- Nie je to katolicizmus?
- Áno, je. -
17:50 - 17:54- Nenarastá všade jeho vplyv?
- Rozhodne. -
17:54 - 17:58A ku komu vzhliadajú,
aby ich viedol? -
17:58 - 18:02K pápežovi. Spomínaš si,
ako John Kerry povedal, -
18:02 - 18:04že pápež je morálnym
vodcom sveta? -
18:04 - 18:06Áno.
-
18:06 - 18:12Ale potrebuje mať vplyv, moc.
Ako to opäť získa? -
18:12 - 18:15Na scénu vstupuje
druhá šelma. -
18:15 - 18:25Už roky hovoríme, že druhá šelma
bude opäť implementovať -
18:25 - 18:31pápežské doktríny,
normy a morálku. -
18:31 - 18:38A je to veľmi
pôsobivý systém, -
18:38 - 18:43systém, ktorý priťahuje
skrze svoj mysticizmus, -
18:43 - 18:50a jeho ciele a snaha pomôcť ľudstvu
vrátiť sa nazad k morálke -
18:50 - 18:53vyzerajú také šľachetné.
- Áno. -
18:53 - 19:00Nevadí, že Písmo je pochované
a spolu s ním úloha a centrálnosť Krista. -
19:00 - 19:03Ďalšia dôležitá vec,
Martin, -
19:03 - 19:08je, že raní reformátori
a rímskokatolícky systém -
19:08 - 19:16pevne verili, že cirkev a štát
musia byť spojené. -
19:16 - 19:20Pretože aký zmysel má
mať systém morálky, -
19:20 - 19:23ak nie je implementovaný?
-
19:23 - 19:27Netreba políciu, ktorá by zaistila,
že bude implementovaný? -
19:27 - 19:31Veď je to pre dobro všetkých.
Je to pre spoločné dobro! -
19:31 - 19:37Správne. Mal by si urobiť osobné
rozhodnutie prijať spasenie. -
19:37 - 19:40- To hovorí Biblia.
- Áno. -
19:40 - 19:48A musíš urobiť osobné rozhodnutie
zosúladiť sa s princípmi Biblie, -
19:48 - 19:50s 10 Božími prikázaniami.
-
19:50 - 19:55Zosúlaďme sa
s biblickými princípmi. -
19:55 - 20:01Katolicizmus hovorí: Naše morálne
štandardy a normy nestoja na Písme, -
20:01 - 20:04stoja na prirodzenom
zákone. -
20:04 - 20:08Nebudeme ich stavať na Písme.
Ale bude sa zdať, že to tak je. -
20:10 - 20:15Nebudú stáť na Písme,
len to tak bude vyzerať. -
20:16 - 20:28Zmeníme desatoro do tej miery,
že bude odrážať potreby spoločnosti -
20:28 - 20:33namiesto Božích požiadaviek.
- Áno. -
20:33 - 20:36To dáva zmysel.
Presne to urobili. -
20:36 - 20:42"Ja som Hospodin, tvoj Boh,
ktorý som ťa vyviedol z Egyptskej zeme... -
20:42 - 20:45Nebudeš mať iných bohov
predo mnou." -
20:45 - 20:50To je veľmi konkrétne božstvo.
Boh, ktorý ich vyviedol z Egypta. -
20:50 - 20:53Toto je pravý Boh.
-
20:53 - 20:56"Nebudeš mať iných bohov
predo mnou." -
20:57 - 21:00Iných bohov okrem koho?
-
21:00 - 21:01Teraz to môže byť
nejaký generický boh. -
21:01 - 21:05- To je...
- V katolíckej zmenenej verzii. -
21:05 - 21:07V katolíckej zmenenej verzii.
Tým to končí. -
21:07 - 21:11Tým to končí. Teraz máme
nejaké generické božstvo, -
21:11 - 21:15zatiaľ čo v Písme máme
veľmi konkrétne božstvo. -
21:15 - 21:19Ktorému z nich slúžiš?
Ktorému zákonodarcovi? -
21:19 - 21:25Ten, ktorý synov Izraelových
vyviedol z Egypta, ten je Boh. -
21:25 - 21:29Ten, ktorý prehovoril na Sinaji
a vlastným prstom napísal zákon. -
21:29 - 21:32Áno. Ten, ktorý stvoril.
-
21:32 - 21:36Ten je Boh. On je ten,
ktorému máme slúžiť. -
21:36 - 21:38"Nebudeš mať iných bohov
predo mnou." -
21:38 - 21:42Ale ako dosiahneš, aby sa ľudia
zladili s takýmto zákonom, Martin? -
21:42 - 21:48Odstrániš z neho slová,
ktoré upresňujú, ktorý Boh to je. -
21:48 - 21:49Je to dobrý nápad?
-
21:49 - 21:52Samozrejme!
Čomu to poslúži? -
21:52 - 21:55Poslúži to komunite,
alebo to poslúži Bohu? -
21:55 - 21:56Komunite.
-
21:56 - 22:00Dobre. Takže aby sme
v tom nemali chaos, -
22:00 - 22:05povedzme, že všetky náboženstvá
majú toho istého Boha. -
22:05 - 22:09Bolo to tak v Starom zákone?
Mali všetky národy toho istého Boha? -
22:09 - 22:10Rozhodne nie.
-
22:10 - 22:16- Nezadefinoval to Pavol?
- Áno. -
22:16 - 22:22Nepovedal, že to, čo pohania obetujú,
obetujú démonom? -
22:22 - 22:25- Áno.
- Obetovali démonom. -
22:25 - 22:32Však? Pavol hovorí: "A nechcem,
aby ste mali spoločenstvo s démonmi." -
22:32 - 22:38Podľa tohto verša neboli
všetky božstvá rovnaké. -
22:38 - 22:41Rozhodne nie.
Aj keď sa pozrieš na Eliáša, -
22:41 - 22:46čo bolo dôvodom celej tej
skúsenosti na vrchu Karmel? -
22:46 - 22:49Dobre, Martin.
Bude táto filozofia -
22:49 - 22:53fungovať v spoločnosti
s ekumenickým svetonázorom? -
22:53 - 22:55Vôbec nie.
-
22:55 - 22:57- Je to problém, že?
- Veľký problém. -
22:57 - 22:59Kto ten problém pôsobil?
-
22:59 - 23:02- Boh!
- Áno, podľa nich. -
23:02 - 23:05Podľa Písma
ten problém spôsobil Boh. -
23:05 - 23:08Povedal: Nikto iný, jedine ten Boh,
ktorý vás vyviedol z Egypta, -
23:08 - 23:12ten, ktorý stál na Sinaji
a napísal zákon svojím prstom, -
23:12 - 23:13jedine ten.
-
23:14 - 23:19Ale nie... urobme to
trošku generickejšie. -
23:19 - 23:22Teraz radi prijmeme
hinduistické božstvá, -
23:22 - 23:28radi prijmeme moslimské božstvo,
ktoré nemá syna, -
23:28 - 23:32radi prijmeme
šamanské božstvá, -
23:32 - 23:35všetci sú vítaní!
A teraz sa porozprávajme. -
23:35 - 23:37Nehovorme o doktrínach,
-
23:37 - 23:41hovorme o sociálnych
problémoch. -
23:41 - 23:48Je predsa toľko biedy, hladu,
toľko sporov medzi náboženstvami... -
23:48 - 23:57Čo tieto spory spôsobuje?
Prečo chcú džihádisti vyhubiť kresťanov? -
23:57 - 24:05A prečo sú kresťania takí tvrdohlaví
a nechcú prijať božstvo džihádistov? -
24:05 - 24:08Odsuňme to
všetko nabok. -
24:08 - 24:14Nepovedal pápež František, že všetky
náboženstvá vedú k tomu istému Bohu? -
24:14 - 24:15Áno, povedal.
-
24:15 - 24:19A všetci musíme byť priatelia,
Fratelli tutti... -
24:19 - 24:22Fratelli tutti.
Zbavme sa teda 1. prikázania. -
24:22 - 24:27A modloslužba, to je trošku problém.
"Neurobíš si žiadnu modlu..." -
24:27 - 24:31Uhmm... to nebude fungovať!
-
24:31 - 24:35Nie, pretože tým by bolo
vylúčených veľa náboženstiev. -
24:35 - 24:38Čo urobiť s hinduizmom,
so všetkými tými modlami? -
24:38 - 24:41- Čo urobiť s budhizmom?
- Áno, s uctievaním predkov. -
24:41 - 24:46Čo s uctievaním predkov?
Toto nebude fungovať... -
24:46 - 24:53Jednoducho... sa toho zbavme.
Odstráňme to prikázanie. -
24:53 - 24:57Potom môžeme uctievať
Pachamamu vo Vatikáne, -
24:57 - 25:04môžeme ukázať solidaritu
a všetci budú spokojní. -
25:04 - 25:07To je omnoho rozumnejšie, nie?
-
25:08 - 25:09Nie.
-
25:09 - 25:11Aha... dobre.
-
25:11 - 25:17A "neber meno Božie nadarmo..."
Ale teraz ani nevieš, o ktorom Bohu hovoríš. -
25:17 - 25:20Považujme ich teda všetkých
za rovnocenných. -
25:20 - 25:24Presne. Nehovorme nič zlé
o žiadnom z nich, a nehovorme proti nim. -
25:24 - 25:26To by bolo nepekné!
-
25:26 - 25:30Takže to povedal pápež František.
Všetci sú jedno a to isté. -
25:30 - 25:33- Je to ešte stále biblické?
- Nie, vôbec nie. -
25:33 - 25:37"Pamätaj na deň soboty, aby si ho svätil.
Šesť dní budeš pracovať..." -
25:37 - 25:42Celý svet však
uctieval slnko. -
25:42 - 25:47Je trochu problematické priviesť ich
všetkých k siedmemu dňu. -
25:47 - 25:53Zostaňme pri prvom dni. Koniec koncov,
Ježiš vstal z mŕtvych v prvý deň týždňa, -
25:53 - 25:55takže sa tým netrápme...
-
25:55 - 25:58Je to však zákon autority!
-
25:58 - 26:01Ja som Hospodin,
ten, ktorý stvoril nebo a zem, -
26:01 - 26:03a preto vám prikazujem...
-
26:03 - 26:06Nie, nie, nie... len to pekne
nechajme také generické. -
26:06 - 26:08Všetci sa v tom zhodneme,
-
26:08 - 26:13len niekoľko ich je trošku strelených
a chcú to robiť, že? -
26:13 - 26:15Ale nech to robia
v svoj deň. -
26:15 - 26:21Bude tam jednoducho stáť:
Sväťte sobotný deň, a koniec. -
26:22 - 26:23Tak to teraz znie.
-
26:23 - 26:29A "cti svojho otca a svoju matku,
aby si dlho žil..." -
26:29 - 26:30Však?
-
26:30 - 26:35Odstráňme to zasľúbenie. Povedzme len:
Cti svojho otca a svoju matku. -
26:35 - 26:38Ale primiešajme sem
prirodzený zákon. -
26:38 - 26:42Tým, kto skutočne
potrebuje ochranu, je dieťa. -
26:42 - 26:43Áno.
-
26:43 - 26:51Vytvorme niekoľko ľudských práv
a postavme práva dieťaťa nad práva rodičov, -
26:51 - 26:57takže štát a škola budú môcť rozhodnúť,
akého pohlavia je tvoje dieťa. -
26:57 - 26:59Tvoje dieťa ti dokonca
ani nepatrí. -
26:59 - 27:05Keď sa to dieťa narodilo a nemalo žiadne šaty,
nevidel si, akého pohlavia bolo? -
27:05 - 27:12To je niečo, čo za teba rozhodne
štát alebo systém neskôr, -
27:12 - 27:16a ak do toho budeš zasahovať,
vezmeme ti tvoje dieťa, -
27:16 - 27:20pretože práva dieťaťa
stoja nad právami rodičov. -
27:20 - 27:24Jednoducho to prikázanie
otočme hore nohami. Však? -
27:24 - 27:29Mohli by sme prejsť aj zvyšok,
ale nemusíme. Toto sú tie dôležité. -
27:29 - 27:35Martin, normou teda
nie je Biblia, -
27:35 - 27:44ale to, ako ju katolicizmus interpretoval
a zostavil vo svojej forme desatora, -
27:44 - 27:48ktorá sa zdanlivo prekrýva
s biblickým desatorom, -
27:49 - 27:53ale v skutočnosti ho úplne podlamuje.
- Áno. -
27:53 - 27:56- Súhlasil by si s tým?
- Určite áno, -
27:56 - 27:59a toto je základ ekumenizmu.
-
27:59 - 28:03A všetci sú v tom zajedno,
-
28:03 - 28:06takže na Tridentskom koncile,
-
28:06 - 28:14keď protestanti hovorili: Sola scriptura!
Veríme Biblii a jedine Biblii!, -
28:14 - 28:18arcibiskup z Reggia povedal:
Nie, neveríte. Zachovávate nedeľu, -
28:18 - 28:22takže v skutočnosti počúvate normy
a štandardy katolíckej cirkvi. -
28:22 - 28:28Ste jednoducho vzbúrenci
a my sa o vás postaráme... -
28:28 - 28:33- za tým účelom boli vytvorení jezuiti -
...a privedieme vás nazad k normám -
28:33 - 28:39a štandardom, ktoré prikazuje cirkev.
Na Bibliu zabudnime. -
28:39 - 28:46- Takto sa to v skratke stalo.
- Tak sme sa dostali tam, kde dnes sme. -
28:46 - 28:52A teraz prejdeme k systému,
kde je svet v zmätku -
28:52 - 28:58a opäť potrebuje silné morálne vedenie.
Nazad ku katolicizmu. -
28:58 - 29:00- Nie k Písmu.
- Nie. -
29:00 - 29:04Nazad ku katolicizmu
a jeho normám. -
29:04 - 29:08A pretože dôležitá
nie je doktrína, -
29:08 - 29:14ale spoločnosť, spoločné dobro
a potreby spoločnosti, -
29:14 - 29:17nikto si ani nevšimne,
-
29:17 - 29:27keď implementujeme postupy, zákony
a veci, ktoré sú v rozpore s Bibliou, -
29:27 - 29:29ale spoločnosť ich
naozaj potrebuje. -
29:29 - 29:35A veľmi dobre zapadajú do tohto
ekumenického hlásania lásky. -
29:35 - 29:37Pekne vyjadrené.
-
29:37 - 29:44Úplne teda odstráňme doktrínu,
tá nie je dôležitá, a poďme s prúdom. -
29:44 - 29:47Martin, čo ak niekto povie:
Nepôjdem s prúdom... ? -
29:48 - 29:56Potom - pre dobro spoločnosti, atď. -
sa ho jednoducho zbavme. -
29:56 - 30:04Takže každý odlišný hlas
treba umlčať, však? -
30:05 - 30:07Nevedia však,
ako to urobiť... -
30:07 - 30:11Alebo si to nedávno
vo svete trénovali? -
30:11 - 30:13Ako umlčať určité hlasy?
-
30:13 - 30:18Aj keď hovoria rozumne,
tvrdia o nich, že hovoria nezmysly. -
30:19 - 30:20No...
-
30:22 - 30:23Áno.
-
30:23 - 30:25Ak máme
nemilé pozadie, Martin, -
30:25 - 30:27potom môžeme aj hovoriť
o nemilých veciach, nie? -
30:27 - 30:29Áno, môžeme.
-
30:29 - 30:34Pred 5 rokmi by sa niečo také
nemohlo povedať tak otvorene -
30:34 - 30:40a nebolo možné tak ľahko
ostrakizovať ľudí -
30:40 - 30:43v médiách,
tak ako to robia, -
30:43 - 30:50len preto, že niekto sa ozval proti tomu,
čo považujú za prijateľnú normu. -
30:50 - 30:57Dobre. Martin, pointa je,
že Biblia predpovedá, -
30:57 - 31:03že prvá šelma, ktorou je
jednoznačne katolicizmus, -
31:03 - 31:09sa zotaví,
jej rana bude zahojená, -
31:09 - 31:16a tým, kto bude v jej mene
implementovať jej normy a štandardy, -
31:16 - 31:21bude druhá šelma, ktorou sú
Spojené štáty americké. -
31:21 - 31:24Otázka neznie:
je to možné? -
31:24 - 31:27Otázka znie:
deje sa to? -
31:28 - 31:30Rozhodne.
-
31:30 - 31:32Martin, čo sa teda
musí stať? -
31:32 - 31:40Po prvé, musí byť vidno,
že postavenie katolicizmu opäť stúpa. -
31:40 - 31:44Áno, musí sa stať
populárnym. -
31:44 - 31:46Po prvé.
-
31:47 - 31:54Po druhé, morálny hlas,
ktorý pramení z tohto zdroja, -
31:54 - 32:01musí byť pokladaný za najdôležitejší.
Na tom pracovali veľmi tvrdo, že? -
32:01 - 32:03- Ako ľavica, tak aj pravica.
- Rozhodne. -
32:03 - 32:08Vezmi si napríklad Kerryho
prejavy týkajúce sa tejto veci... -
32:08 - 32:10Musí to byť
opäť vyvýšené, -
32:10 - 32:14ale musí to byť hyperbolické,
musí to narastať. -
32:14 - 32:18Áno, musí prísť
nejaký hrdina. -
32:18 - 32:26Správne. Stále to ale musí
vyzerať pasívne, byť len v pozadí, -
32:26 - 32:28takže je potrebný zástupca.
-
32:28 - 32:32Áno, niekto, kto...
-
32:32 - 32:34- ...to urobí v jeho mene.
- Taký buldog. -
32:34 - 32:36Vieš, veľa sa hovorí
o zástupcoch, -
32:36 - 32:41napríklad, že húsíovia konajú
ako zástupcovia Iránu, atď. -
32:41 - 32:46Treba teda zástupcu, ktorý povie:
Toto je to, čo potrebujeme. -
32:46 - 32:49Potrebujeme tento
morálny štandard. -
32:49 - 32:52A čo povedal tento pápež,
alebo ten pápež, -
32:52 - 32:57a čo tamten pápež?
Na tie veci by sme nemali zabudnúť. -
32:57 - 33:00A čo povie nový pápež?
-
33:00 - 33:03- To bude veľmi zaujímavé.
- Rozhodne. -
33:03 - 33:07A myslím, že sa to dostane
do bodu, kedy všetci povedia: -
33:07 - 33:13Toto je v dnešnej dobe
hlas rozumu. -
33:13 - 33:14Tiež si to myslím.
-
33:14 - 33:17A mali by sme sa vrátiť
k tým normám a štandardom. -
33:17 - 33:20Treba však zástupcu!
-
33:20 - 33:24Dobre.
Predstavme toho zástupcu. -
33:25 - 33:30Spojenie cirkvi a štátu
bol úžasný systém, -
33:30 - 33:36pretože čokoľvek cirkev rozhodla,
to štát presadil. -
33:36 - 33:39Bolo to úžasné!
Obaja boli spokojní. -
33:39 - 33:43A potom to bolo zrušené.
Potrebujeme to nazad, že? -
33:43 - 33:44Áno...
-
33:44 - 33:46Cirkev a štát sa musia
opäť zjednotiť. -
33:46 - 33:52Odluka cirkvi a štátu bola
pre spoločné dobro zlým nápadom. -
33:52 - 33:53Rozhodne.
-
33:53 - 33:59- A opäť potrebujeme vládnuť! Však?
- Áno. Také je cítenie cirkvi. -
33:59 - 34:03Tak uvažuje cirkev, áno.
Znova musíme vládnuť. -
34:03 - 34:09A čo Židia? Mali pocit,
že musia vládnuť? -
34:09 - 34:10Rozhodne, áno.
-
34:10 - 34:15A Mesiáš sa im tú vládu
chystal zobrať -
34:15 - 34:20a dôraz mal byť na ňom
a na tom, čo sa deje v nebi, -
34:20 - 34:22a aká je potom ich úloha
tu na zemi? -
34:22 - 34:25To, čo si povedal,
je biblické. -
34:25 - 34:28Ale v ich myslení...
toto nebolo to, čo chceli. -
34:28 - 34:31Nie, nie.
Chceli vládnuť. -
34:31 - 34:34V stredoveku cirkev vládla.
-
34:34 - 34:38Potom svoju vládu stratila
a teraz ju chce nazad. -
34:38 - 34:41Je teda potrebné, aby sa cirkev
a štát znovu zjednotili. -
34:41 - 34:46Martin, ak sa to stane,
potom tento scenár, ktorý máme, -
34:46 - 34:54ktorým je toto Božie slovo,
sám seba obháji. -
34:54 - 34:55Určite.
-
34:55 - 35:00Pozrime sa teda,
čo sa deje vo svete. -
35:00 - 35:07Martin, pápež František sa veľmi dôrazne
vyjadroval k životnému prostrediu. -
35:07 - 35:10Obnoviteľné zdroje energie.
-
35:10 - 35:13Ale nejako
tu musí byť rovnováha, -
35:13 - 35:17pretože prichádza Trump
a hovorí: Vŕtaj, bejby, vŕtaj! -
35:17 - 35:22A ihneď odstupuje od Parížskej
klimatickej dohody, atď. -
35:22 - 35:26A napriek tomu tento problém
nemôže zmiznúť, -
35:26 - 35:31pretože pápežov hlas
má istú váhu, že? -
35:31 - 35:36Považujem teda za veľmi zaujímavé,
že Španielsko postihla táto katastrofa. -
35:36 - 35:42Míľnik energie zo stopercentne
obnoviteľných zdrojov v Španielsku -
35:42 - 35:47nasledoval historický výpadok prúdu.
Bola to náhoda? -
35:47 - 35:54Chválili sa, že ich sieť po prvý raz beží na energii
zo stopercentne obnoviteľných zdrojov, -
35:54 - 35:57a potom padla.
- O niekoľko dní kompletne padla. -
35:57 - 36:02Ľudia sa nemohli dostať z vlakov,
pretože dvere boli zamknuté. -
36:02 - 36:05Museli vypáčiť dvere,
vládla tam panika... -
36:05 - 36:08- Obrovská panika.
- Obrovská panika, -
36:08 - 36:10a nič nefungovalo!
-
36:10 - 36:16Celonárodná sieť po prvý raz
jednoducho skolabovala. -
36:16 - 36:22"Len o 12 dní neskôr Španielsko a Portugalsko
zažili jeden z najväčších blackoutov v histórii. -
36:22 - 36:27Výpadok elektriny zasiahol aj časti
Francúzska, Andorry, Belgicka a Holandska, -
36:27 - 36:33keďže sa iberská rozvodná sieť
odpojila od širšej európskej siete..." -
36:33 - 36:39A príčina? No, v skutočnosti nevieme.
Bola to teplota? Nejaký pulz? -
36:39 - 36:43Nech to bolo čokoľvek,
spôsobilo to paniku. -
36:45 - 36:51Boli bez prúdu niekoľko hodín
a bola to čistá panika. -
36:51 - 36:52Panika, panika, panika.
-
36:52 - 36:55Myslím, že všetci títo ľudia
by mali prísť do Južnej Afriky -
36:55 - 37:01a chvíľu tu žiť, pretože naša sieť
je vypnutá stále. -
37:02 - 37:08Chvíľu to bolo stabilné
a potom pred pár týždňami... -
37:08 - 37:10- Ďalší kolaps.
- Áno. -
37:10 - 37:16Ak šoféruješ v Johannesburgu a myslíš,
že tam nájdeš funkčný semafor, -
37:16 - 37:18popremýšľaj znova.
-
37:18 - 37:21Na všetky tieto veci
sme úplne zvyknutí, -
37:21 - 37:25takže keď sa niečo také stane,
len sa pousmejeme. -
37:25 - 37:30Ale Martin, to je jednoducho súčasť
chaosu, ktorý treba vyriešiť, že? -
37:30 - 37:39Treba ho vyriešiť, a to riešenie bude
musieť prísť s náboženským dôrazom. -
37:39 - 37:43Vieš, ale možno to,
že sa to deje, -
37:43 - 37:47a Trump je proti
všetkému tomuto... -
37:47 - 37:50- Povyšuje to jeho postavenie.
- Áno. -
37:50 - 37:52Jeho vážnosť.
-
37:52 - 37:58Vráťme sa trošku nazad, k 25. marcu.
Mimochodom, nie je to tak dávno. -
37:58 - 38:04Arcibiskup Elpidoforos
odovzdal prezidentovi Trumpovi -
38:04 - 38:09posvätný kríž na oslave
Dňa nezávislosti Grécka -
38:09 - 38:14Toto je veľmi zaujímavé.
Tento pravoslávny arcibiskup -
38:14 - 38:18Trumpovi odovzdal
špeciálny kríž a povedal: -
38:18 - 38:26"Prezidentove vodcovské schopnosti prirovnal
k vodcovstvu cisára Konštantína Veľkého..." -
38:27 - 38:30Keď sa pozrieme na dejiny,
-
38:30 - 38:34Konštantín bol samozrejme
veľmi významným cisárom, -
38:34 - 38:37pretože urobil
kresťanstvo oficiálnym. -
38:37 - 38:40V Ríme.
-
38:40 - 38:44A nielenže
ho urobil oficiálnym, -
38:44 - 38:50ale podľa dokumentov, ktoré sú
podľa niektorých dôkladne sfalšované, -
38:50 - 38:58v podstate odovzdal vládu rímskemu
biskupovi pekne na striebornej tácke, -
38:59 - 39:06takže mohol vládnuť nielen v náboženských
veciach, ale aj v sekulárnych. -
39:06 - 39:11Toto je dedičstvo, ktoré v podstate
zanechal rímskokatolíckej cirkvi. -
39:11 - 39:16- A rímskym biskupom je dnes pápež.
- Je to pápež. Správne. -
39:16 - 39:24Konštantín teda prijal kresťanstvo,
ale neopustil pohanstvo. -
39:24 - 39:26Nie.
-
39:26 - 39:32Keď sa pozrieš na jeho veľké pamätníky,
na jednej strane je vyobrazené kresťanstvo -
39:32 - 39:38a na druhej strane
mitraizmus, uctievanie slnka. -
39:38 - 39:46V skutočnosti spojil pohanstvo
s kresťanstvom. To je synkretizmus. -
39:46 - 39:53Zastavilo to boje
a prenasledovanie kresťanov, -
39:53 - 39:57ale nie preto, že by kresťania
v skutočnosti vyhrali. -
39:57 - 40:01Boli jednoducho pričlenení.
-
40:01 - 40:05- To je v skutočnosti nebezpečnejšie.
- Omnoho nebezpečnejšie. -
40:05 - 40:10Synkretizmus je toxín
vo veľmi chutnom nápoji. -
40:11 - 40:12Podvod.
-
40:12 - 40:17Každopádne, prirovnal ho
ku Konštantínovi -
40:17 - 40:23a s týmto historickým pozadím
som s tým celkom spokojný. -
40:23 - 40:31Áno, pretože je to to, čo Biblia hovorí,
že sa stane. V podstate to isté. -
40:31 - 40:39"...a pripomenul víziu rímskeho vládcu
o kríži ako symbole božského víťazstva. -
40:39 - 40:47Pri odovzdávaní kríža arcibiskup Elpidoforos
spomenul slávne cisárovo videnie: -
40:47 - 40:54'Práve tento kríž je symbolom, ktorý viedol
Konštantína k víťazstvu, ako mu Ježiš zjavil.' -
40:55 - 41:00Prezident Trump, viditeľne dojatý,
s vďačnosťou prijal dar -
41:00 - 41:04a uznal jeho
hlboký význam." -
41:04 - 41:11Martin, aký účinok malo to,
čo Konštantín urobil? -
41:11 - 41:15Vyzdvihol postavenie
rímskeho biskupa -
41:15 - 41:22nad všetkých ostatných kresťanských
biskupov na celom svete -
41:22 - 41:28a v podstate následkom toho
zriadil pápežstvo. -
41:28 - 41:31Ak sa na to môžeme
pozrieť ako na predobraz... -
41:31 - 41:35- Je toto porovnateľné?
- Je to paralela, môže to byť ohromujúce. -
41:35 - 41:40Nebola by to zaujímavá paralela?
Myslím, že by mohla byť. -
41:40 - 41:44A potom,
19. marca 2025, -
41:44 - 41:50Náboženskí vodcovia sa zhromaždili okolo
Trumpa k modlitbe v Oválnej pracovni, -
41:50 - 41:54a nazvali to
"neuveriteľným dňom". -
41:54 - 42:01Náboženskí vodcovia z celej krajiny navštívili
Donalda Trumpa a modlili sa s ním. -
42:01 - 42:08"Biely dom zverejnil fotografiu vodcov
zhromaždených v modlitbe okolo Trumpa, -
42:08 - 42:11ktorý sedel
za svojím stolom. -
42:11 - 42:19Vo februári Trump podpísal nariadenie
o zriadení Úradu pre vieru pri Bielom dome..." -
42:19 - 42:22Vidíme tu postup.
-
42:22 - 42:28Áno. Toto je prvé výkonné
nariadenie, ktoré urobil. -
42:28 - 42:32A Paula Whiteová je Trumpovou
hlavnou poradkyňou. -
42:32 - 42:39Dobre. A tento úrad je v Bielom dome,
veľmi blízko Oválnej pracovne. -
42:39 - 42:44- V západnom krídle.
- To je mimochodom veľmi symbolické. -
42:44 - 42:53Je to prvý raz, čo bola takejto organizácii
daná základňa v Bielom dome. -
42:53 - 42:55Je to ako spájanie
cirkvi a štátu. -
42:55 - 42:59Lepší spôsob, ako to urobiť,
asi neexistuje. -
42:59 - 43:02Tento úrad je súčasťou
Rady pre vnútornú politiku. -
43:02 - 43:07"V nariadení sa uvádza, že nový úrad bude
s náboženskými vodcami konzultovať -
43:07 - 43:12rôzne témy vrátane
„obrany náboženskej slobody“." -
43:12 - 43:17To znie veľmi ušľachtilo,
ale treba pamätať na to, -
43:17 - 43:25ako pápež František a katolicizmus
definujú náboženskú slobodu. -
43:25 - 43:33Náboženská sloboda je vždy definovaná
v medziach spoločného dobra. -
43:33 - 43:37Áno. V skutočnosti nemáš
slobodu robiť to, čo chceš. -
43:37 - 43:39Môžeš robiť len to...
-
43:39 - 43:47Môžeš si vybrať denomináciu
alebo náboženskú vieru, ktorú chceš, -
43:47 - 43:52pokiaľ neprekáža
spoločnému dobru. -
43:52 - 44:02Čo ak sú ohľadne nejakej otázky jednotní
a ty sa od toho dištancuješ? -
44:02 - 44:10Potom už náboženskú slobodu nemáš,
pretože nekonáš v rámci spoločného dobra. -
44:10 - 44:18Náboženská sloboda teda funguje len
ak spĺňa požiadavky spoločného dobra. -
44:18 - 44:21Je to podobné ich chápaniu
slobody prejavu. -
44:21 - 44:25Máš slobodu, pokiaľ nehovoríš niečo,
čo nechceme, aby si hovoril. -
44:25 - 44:31"V stredu večer sa v Trumpovej rezidencii
Mar-a-Lago v Palm Beach na Floride -
44:31 - 44:36uskutoční galavečer
Katolíci pre katolíkov." -
44:36 - 44:42Aj to je fascinujúce.
Máme tu túto organizáciu, -
44:42 - 44:45tento Úrad pre vieru
so sídlom... -
44:47 - 44:50...v Bielom dome,
-
44:50 - 44:53Paula Whiteová
je samozrejme evanjelikálka, -
44:53 - 44:56ale teraz Trump hostí
špeciálny deň len pre katolíkov. -
44:56 - 45:00- Áno, vo svojej rezidencii.
- Vo svojej rezidencii. -
45:00 - 45:06"Medzi rečníkmi bude aj generál americkej
armády vo výslužbe Michael Flynn -
45:06 - 45:11a dlhoročný politický
konzultant Roger Stone." Atď. -
45:11 - 45:17A toto je ich webstránka
Katolíci pre katolíkov : -
45:17 - 45:24Galavečer katolíckej modlitby
za Ameriku 2025 v Mar-a-Lago. -
45:24 - 45:29Inšpirovanie novej vlny katolicizmu
a vlastenectva v Amerike. -
45:29 - 45:36- Dostávajú špeciálnu podporu?
- Určite. Pretláča sa to. -
45:36 - 45:43A veľmi dôležité je pamätať na to,
že toto sú konzervatívni katolíci, -
45:43 - 45:46podporujúci zmýšľanie
spred Vatikánu 2. -
45:46 - 45:52V skutočnosti potrebujú len
konzervatívneho pápeža, aby to stmelil. -
45:52 - 45:55Mohli by sme ich nazvať
aj "tradiční katolíci". -
45:55 - 45:58Tradiční katolíci.
-
45:58 - 46:04"Katolíci pre katolíkov bojujú za návrat
katolíckej viery na verejné priestranstvá -
46:04 - 46:10prostredníctvom ružencov, médií,
politickej činnosti a ďalších!" -
46:10 - 46:14- Prostredníctvom doktríny, Martin?
- Nie. Nie. -
46:14 - 46:21Nie. Doktrínu odsuňme nabok,
majme radšej ružencové zhromaždenia. -
46:22 - 46:25Ruženec je
opakujúca sa modlitba. -
46:25 - 46:2910 zdravasov, 1 otčenáš,
10 zdravasov, 1 otčenáš, -
46:29 - 46:33a Biblia jasne hovorí,
že to by sme robiť nemali. -
46:34 - 46:38Jednoducho vyslov, čo máš na srdci.
Hovor k Bohu ako k priateľovi. -
46:38 - 46:42"Poďte ku mne všetci,
ktorí sa namáhate a ste preťažení..." -
46:42 - 46:46Zložte bremená k mojim nohám
a ja vám dám pokoj. -
46:46 - 46:48A potom politická činnosť.
-
46:48 - 46:52- Je to súčasť Biblie?
- Nie! Toto je cirkev a štát! -
46:52 - 46:57"Dajte cisárovi, čo je cisárovo,
a čo je Božie, Bohu." -
46:57 - 47:02"Hoci je Katolíci pre katolíkov
hnutím vášnivých aktivistov, -
47:02 - 47:06vieme, že bez modlitby
je naša práca márna..." -
47:06 - 47:09Ich odpoveďou je teda
opakovanie modlitby. -
47:09 - 47:13Myslím, že práve preto
máme ruženec... -
47:13 - 47:15...priamo tu na obrázku.
-
47:16 - 47:21"Pri posledných voľbách sme sa ako krajina
obrazne aj doslovne vyhli guľke. -
47:21 - 47:27Je čas poďakovať sa Bohu a požiadať o Jeho
pomoc v množstve bojov, ktoré nás čakajú." -
47:28 - 47:33- Sú na vojnovej nohe?
- Rozhodne áno. -
47:33 - 47:39Čo je cieľom? Opäť zaviesť katolícke
normy a štandardy do administratívy. -
47:39 - 47:45A je tu aj nepatrná podprahová
správa v prospech Trumpa. -
47:45 - 47:47- Áno.
- Že toto je ich človek. -
47:47 - 47:50Toto je človek,
ktorý to urobí. -
47:50 - 47:53Pozrime sa, ako na to hľadia
konzervatívni katolíci. -
47:53 - 47:58Je tu záber... všetkých ich nevidíte,
ale je tu vyše 100 kňazov. -
47:58 - 48:03Toto je socha Panny Márie Fatimskej,
ktorá bola darovaná -
48:03 - 48:06nielen Donaldovi Trumpovi,
ale celej jeho rodine. -
48:06 - 48:11Bola to skutočne krásna socha
Panny Márie Fatimskej, naozaj kvalitná, -
48:11 - 48:14a biskup Strickland
predniesol nádhernú modlitbu, -
48:14 - 48:16požehnal ju
a pokropil svätenou vodou. -
48:16 - 48:19Myslím, že niektorí videli
túto fotku a pomysleli si: -
48:19 - 48:22Oslavujú starého podfukára
uprostred večere... -
48:22 - 48:27Nie, tak to nebolo. Toto je požehnanie
sochy Panny Márie Fatimskej -
48:27 - 48:30darovanej
Trumpovej rodine -
48:30 - 48:36a biskup Strickland sa modlil konkrétne za to,
aby táto nádherná socha Požehnanej Matky -
48:36 - 48:39bola kompasom,
ktorý ich povedie k Ježišovi, -
48:39 - 48:45aby im povedala:
Urobte všetko, čo vám prikáže. -
48:49 - 48:54Martin, je to, čo sme práve videli,
v rozpore s 2. prikázaním? -
48:54 - 48:57Rozhodne!
Požehnanie sochy. -
48:57 - 49:01- Je to proti 2. prikázaniu?
- Rozhodne. Žiadne sochy. -
49:01 - 49:06- Ozval sa na to protestantizmus?
- Nie. -
49:06 - 49:08- Ani slovko?
- Nie. -
49:12 - 49:14- Je to biblické?
- Nie. -
49:15 - 49:18- Rozhodne nie.
- Rozhodne nie, však? -
49:18 - 49:23Martin, celý ten systém
je teda pohanstvo. -
49:23 - 49:27Keď sa pozrieš na Pachamamu...
Aký je v tom rozdiel? -
49:27 - 49:32Je to to isté. Nezáleží na tom,
či je to jedno alebo druhé... -
49:32 - 49:35Nechcem zachádzať do mariológie,
to teraz nie je naším cieľom, -
49:35 - 49:38pozeráme sa na to,
kam to smeruje. -
49:38 - 49:45Nie je to však biblické.
Nestojí to na tom, čo hovorí Písmo, -
49:45 - 49:48stojí to čisto na tom,
čo hovorí katolicizmus. -
49:49 - 49:53Je zaujímavé, že Sky News
- myslím, že oni - povedali, -
49:53 - 49:59že Trump so všetkými tými výkonnými
nariadeniami a podobne koná -
49:59 - 50:03skôr ako kráľ, než ako prezident.
- Je to tak, áno. -
50:03 - 50:10Martin, Ústava, ktorá v podstate
zakazuje spojenie cirkvi a štátu, -
50:10 - 50:13hoci teraz sa dohadujú,
že to tak nie je... -
50:13 - 50:16Nemala by potom začínať
slovami "Ja, kráľ..." ? -
50:16 - 50:21Je to tak trošku sarkazmus, ale áno.
Preberá kontrolu. Robí to podľa seba. -
50:21 - 50:27- A robí to v mene niekoho.
- Áno, istotne. Neklamme sa. -
50:27 - 50:32A čo potom Trump urobil počas
Národných modlitebných raňajok? -
50:32 - 50:38Trump v Národný deň modlitieb
zriadil Komisiu pre náboženskú slobodu -
50:38 - 50:42Tento článok
je z 1. mája. -
50:42 - 50:50"Prezident hovorí, že jeho administratíva
'prináša náboženstvo nazad do našej krajiny'. -
50:50 - 50:56Stovky náboženských vodcov
zastupujúcich rôzne náboženské pozadia, -
50:56 - 51:01medzi inými aj kresťania,
židia, moslimovia a hinduisti, -
51:01 - 51:04sa zúčastnili podujatia
v Ružovej záhrade, -
51:04 - 51:08ktoré sa konalo zopár krokov
od Oválnej pracovne. -
51:08 - 51:10Súčasťou programu
boli chvíle zamyslenia, -
51:10 - 51:13modlitby vedené významnými
náboženskými osobnosťami -
51:13 - 51:17vrátane hinduistickej modlitby za mier
a kresťanskej invokácie, -
51:17 - 51:23odrážajúc tak multináboženský prístup,
ktorý sme videli aj pri obradoch v minulosti." -
51:23 - 51:25Toto je
Fratelli tutti. -
51:25 - 51:30Spýtam sa - líši sa to nejako veľmi
od toho, čo neustále robil pápež? -
51:30 - 51:36Nie. Toto propagoval.
Popiera to 1. prikázanie? -
51:36 - 51:36Áno.
-
51:36 - 51:38- Áno, však?
- Áno. -
51:38 - 51:42Ale slúži to účelu ľudstva
-
51:42 - 51:47- z ľudskej perspektívy,
ale nie z Božej perspektívy. -
51:48 - 51:53"Príležitosť, zorganizovanú novovytvoreným
Úradom pre vieru pri Bielom dome, -
51:53 - 51:57niektorí funkcionári využili k predneseniu
svojich obľúbených náboženských veršov. -
51:57 - 52:02Výkonné nariadenie ustanovujúce
Komisiu pre náboženskú slobodu -
52:02 - 52:05sa pripája k ďalším nariadeniam
zameraným na náboženstvo, -
52:05 - 52:08ktoré boli podpísané
za posledné tri mesiace, -
52:08 - 52:11vrátane nariadenia týkajúceho sa
"protikresťanskej zaujatosti" -
52:11 - 52:18a ďalšieho, ktoré sa zameriava na narastajúci
antisemitizmus na univerzitách po celej krajine." -
52:18 - 52:23Na niektoré z týchto univerzít
je vyvíjaný tlak, -
52:23 - 52:30aby vyšli v ústrety týmto
výkonným nariadeniam. -
52:30 - 52:36Možno je zrušený
ich daňový status, -
52:37 - 52:41možno je zrušené
ich financovanie... -
52:41 - 52:47Dochádza tu k uplatňovaniu
opatrení ekonomického boja, -
52:47 - 52:50aby pretlačili
určitú ideológiu? -
52:50 - 52:54Áno, rozhodne. Všetko je to
v skutočnosti veľmi biblické. -
52:54 - 52:59Uistime sa, že nás ľudia
nepochopia zle. -
53:00 - 53:04Myslíme si, že antisemitizmus
je v poriadku? -
53:04 - 53:06Rozhodne nie.
-
53:06 - 53:12Nie. Myslíme si, že je v poriadku
protikresťanská zaujatosť? -
53:12 - 53:15Určite nie,
rozhodne nie. -
53:15 - 53:21Myslíme si, že musíme
zo sveta vyhubiť moslimov? -
53:21 - 53:22Nie.
-
53:22 - 53:28Nie. Veríme, že hinduisti
by mali byť premožení a zničení? -
53:28 - 53:30- Nie.
- Nie. -
53:31 - 53:35To hovoríme veľmi jasne.
Nie sme teda proti kresťanom, -
53:35 - 53:40nie sme proti židom, proti hinduistom
ani proti pohanstvu -
53:40 - 53:45v žiadnom inom zmysle,
než v tom doktrinálnom. -
53:45 - 53:47Však?
-
53:48 - 53:53- Chce Boh osloviť celé ľudstvo?
- Áno. -
53:53 - 53:59Každý kmeň, národ a ľud,
bez ohľadu na to, čomu veria. -
53:59 - 54:07Ak je len jeden Boh a jedna pravda,
potom ich bude volať k tejto pravde. -
54:07 - 54:11A máme slobodnú vôľu rozhodnúť sa
prijať to alebo neprijať. -
54:11 - 54:13To je jadro veci,
to najdôležitejšie. -
54:13 - 54:18Nevezmeme teda do rúk zbrane,
ale vezmeme si meč. -
54:18 - 54:21- Tento meč.
- Jedine Božie slovo, že? -
54:21 - 54:26Jedine Bibliu. To je náš meč.
Písmo hovorí... -
54:26 - 54:32Vieme teda, že v tomto usporiadaní
je toto porušením 1. prikázania. -
54:32 - 54:39A ja stojím pred rozhodnutím:
s ktorou stranou pôjdem? -
54:39 - 54:49A ako je možné, že sa všetky tieto rôzne
náboženské organizácie spájajú v solidarite? -
54:49 - 54:51Prečo je to
vôbec možné? -
54:51 - 54:56Myslím, že keď nám ľudia vyčítajú,
že sme proti tomuto, -
54:56 - 55:00problémom
je podľa nich asi to, -
55:00 - 55:06že predsa nie je nič zlé rozprávať sa
s inoveriacimi, byť k nim priateľskí... -
55:06 - 55:11Ale keď je to
niečo oficiálne... -
55:11 - 55:18Ak prijímaš všetky náboženstvá
ako cestu k Bohu, -
55:18 - 55:22potom popieraš, čo hovorí Písmo,
pretože ono hovorí, -
55:22 - 55:28že k Bohu vedie len jedna cesta,
a to skrze Ježiša Krista, že? -
55:28 - 55:33Tu sú síce kresťania,
ale aký štandard prijímajú? -
55:33 - 55:36Pápežský štandard
alebo biblický štandard? -
55:36 - 55:40Ak popieraš všetky tieto veci
a doktrínu odsúvaš nabok, -
55:40 - 55:44potom zjavne ten pápežský.
- To je Fratelli tutti. -
55:44 - 55:48To je pápežský štandard,
nie biblický. -
55:48 - 55:49Pokračujme.
-
55:49 - 55:52Čo o tom Donald Trump
vlastne povedal? -
55:52 - 55:58Vraciame do našej krajiny náboženstvo
a robíme to rýchlo a silne, -
55:59 - 56:01pretože aby bola Amerika
veľkým národom, -
56:01 - 56:05musíme vždy byť
jeden národ, pred Bohom -
56:05 - 56:08- veta, ktorej by sa
radikálna ľavica rada zbavila, -
56:08 - 56:11ale myslím, Ben,
že im to nedovolíme, však? -
56:11 - 56:15Urobíme Ameriku
opäť bohatou a zdravou. -
56:15 - 56:18Prečo hovoríme, že bude opäť
bohatá, zdravá a zbožná? -
56:18 - 56:21Čo, mám vám to povedať?
Dan Patrick? -
56:21 - 56:25A viete, pracujú priamo z Bieleho domu.
To sa nikdy predtým nestalo, -
56:25 - 56:30žiaden iný prezident to nedovolil.
Viete, hovoria: Odluka, -
56:30 - 56:33povedali mi:
Odluka cirkvi od štátu. -
56:33 - 56:37A ja na to:
Tentoraz na to zabudnime. -
56:37 - 56:41Povedali sme: Skutočne? Odluka?
Neviem... je to dobré alebo zlé? -
56:41 - 56:44Nie som si istý.
Ale či je tu odluka alebo nie, -
56:44 - 56:50ste v Bielom dome, kam patríte,
zastupujete našu krajinu, -
56:50 - 56:53a prinášame náboženstvo
naspäť do našej krajiny, -
56:53 - 56:56a je to niečo veľké.
-
56:56 - 57:01V západnom krídle som vytvoril
historický Úrad pre vieru. -
57:01 - 57:06Bude to úrad, ktorý bude...
Už teraz sa tam pohybuje veľa ľudí -
57:06 - 57:13a to je dobré, to chceme - brániť a zastupovať
ľudí všetkých vier a ich náboženské slobody, -
57:13 - 57:15doma aj v zahraničí.
-
57:15 - 57:18Chcel som, aby mal tento úrad.
Nikdy predtým sa to nestalo. -
57:18 - 57:20Myslím, že nikdy predtým
sa to nestalo, že? -
57:20 - 57:23Veriaci ľudia nikdy neboli
vpustení do Bieleho domu. -
57:23 - 57:31Zajtra na nás pravdepodobne podajú žalobu.
Povedia: Odluka cirkvi od štátu! To nemôžete! -
57:31 - 57:35Ale my vyhráme.
Pam ten spor vyhrá. Vyhráva spory. -
57:35 - 57:38Napokon vždy vyhrá.
Dostane ich. -
57:38 - 57:43Niekedy dostanú sudcu, ktorý nie je
taký dobrý, ale Pam napokon vyhrá. -
57:43 - 57:45O tom to celé je,
však, Pam? -
57:45 - 57:49Podpísal som výkonné nariadenie
na boj proti antisemitizmu. -
57:49 - 57:52Je to veľká vec,
veľká vec. -
57:53 - 57:57Zriadil som pracovnú skupinu ministerstva
spravodlivosti, čo je naozaj veľká vec -
57:57 - 58:02- a budeš v nej ty, Dan - aby sme
vykorenili protikresťanskú zaujatosť. -
58:02 - 58:07Ešte ste to nepočuli, ale máme tu
aj protikresťanskú zaujatosť. -
58:07 - 58:10A o chvíľu podpíšem
aj výkonné nariadenie, -
58:10 - 58:13ktorým vytvorím prezidentskú
komisiu pre náboženskú slobodu, -
58:13 - 58:15čo je vlastne dôvod,
prečo sme tu... -
58:15 - 58:21Predsedom je texaský viceguvernér
Dan Patrick, ktorého to bol nápad -
58:21 - 58:23– postav sa, Dan –
-
58:23 - 58:28skvelý človek,
skvelý politik. -
58:29 - 58:34Je to úžasný politik, viceguvernér,
a človek s hlbokou vierou. -
58:34 - 58:36Ďakujem
veľmi pekne, Dan. -
58:36 - 58:41Rovnako ako Dr. Ben Carson.
O Benovi nemusím veľa hovoriť. -
58:41 - 58:43Nemusím o ňom
veľa hovoriť. -
58:45 - 58:49Je so mnou od začiatku. Viete,
pôvodne bol mojím protikandidátom. -
58:49 - 58:51Môžem ten príbeh porozprávať, Ben?
Nevadí ti to? -
58:51 - 58:56Si si istý, že to nevadí? Bol totiž
mojím oponentom, bol veľmi efektívny, -
58:56 - 58:59stúpal v prieskumoch
verejnej mienky, -
58:59 - 59:05a po troch alebo štyroch debatách
sa na mňa pozrel a povedal: -
59:05 - 59:10Vieš, že s prevahou
vyhráš, však? -
59:10 - 59:15Bolo to v roku 2016. Povedal som: Čo máš
na mysli, Ben? Čo tým chceš povedať? -
59:15 - 59:19Kandiduješ. To nehovor, Ben!
Kandiduješ, máš šancu! -
59:19 - 59:24Bol trošku za mnou,
ale aj tak celkom ďaleko vpredu. -
59:24 - 59:26Povedal však:
Vieš, že vyhráš. -
59:26 - 59:29Títo ľudia ťa nemôžu poraziť,
nikto ťa neporazí. -
59:29 - 59:32Povedal som: Prečo?
Povedal: Pretože Boh je s tebou. -
59:32 - 59:34Povedal som:
To je milé. -
59:36 - 59:39Potom to povedal ešte raz
v kostole. Pamätáš si to, Ben? -
59:39 - 59:42Zastavil ma a povedal: Pamätaj,
čo som ti povedal. Boh je s tebou. -
59:42 - 59:47Nikdy nebol prezident, ktorý by
vzýval meno Ježiš viac ako vy. -
59:47 - 59:50Nikdy nebol prezident,
ktorý by povedal: -
59:50 - 59:54Áno, milujem Ježiša, ale milujem ľudí
všetkých vierovyznaní, ako povedal Dr. Phil. -
59:54 - 59:58Máte srdce pre každého Američana
a dnes to ukazujete. -
59:58 - 60:01Som hrdý, že vás môžem
zastupovať ako predseda, -
60:01 - 60:05som hrdý, že máme Bena Carsona ako
podpredsedu, a hrdý na všetkých členov výboru. -
60:05 - 60:08Budeme slúžiť vám,
budeme slúžiť ľuďom, -
60:08 - 60:11a čo je najdôležitejšie, budeme slúžiť Bohu.
Ďakujeme, pán prezident. -
60:11 - 60:18...a pod vedením prezidenta Donalda
Trumpa nebola viera odsunutá nabok. -
60:18 - 60:23Bola vrátená tam,
kde vždy patrila, a to je stred. -
60:23 - 60:26Prinášame náboženstvo
nazad do našej krajiny -
60:26 - 60:31a prinášame ho nazad, ako som povedal, väčšie,
lepšie a silnejšie než kedykoľvek predtým. -
60:31 - 60:32Všetkým vám ďakujem!
-
60:33 - 60:38Martin, bola vytvorená táto
Komisia pre náboženskú slobodu. -
60:38 - 60:42Predsedom je Dan Patrick.
-
60:42 - 60:46Myslím, že je texaským
viceguvernérom, však? -
60:46 - 60:49Takže prominentná
politická osobnosť. -
60:49 - 60:58Zjavne evanjelikál so srdcom
otvoreným tomuto procesu. -
60:58 - 61:06Je zaujímavé, že jeho zástupcom
v tejto komisii je adventista. -
61:06 - 61:12Záleží na tom, ako túto
náboženskú slobodu zadefinuješ. -
61:13 - 61:20Ak bude definovaná
ako slúženie spoločnému dobru, -
61:20 - 61:27potom ďalším krokom,
ktorý je v Projekte 2025, -
61:27 - 61:32je implementácia
nedeľných zákonov. -
61:33 - 61:40Spočiatku možno poskytnú priestor
pre odlišné interpretácie, -
61:40 - 61:47ale podľa tohto dokumentu deň odpočinku
automaticky pripadá na nedeľu. -
61:47 - 61:54Takže ak bude konsenzus veľmi silný,
bude to pápežský zákon, -
61:54 - 61:58ktorý je v rozpore s biblickým zákonom
prikazujúcim svätiť siedmy deň. -
61:58 - 62:03Veľmi ma teda zaujíma,
ako to dopadne. -
62:03 - 62:08Nebudem to súdiť,
kým sa to reálne nestane, -
62:08 - 62:11ale viem, čo sa má stať
podľa Písma. -
62:11 - 62:14- Áno.
- A to ma znepokojuje. -
62:14 - 62:19Aj mňa to znepokojuje. A aj od Ducha
prorockého máme jasné pokyny, -
62:19 - 62:23čo sa týka
miešania sa do politiky. -
62:23 - 62:28Je to teda nesmierne zaujímavé
obdobie v dejinách. -
62:28 - 62:32Vidíš ale, ako je náboženstvo
opäť systematicky zavádzané? -
62:32 - 62:42A sám priznal, že čo sa týka spájania cirkvi
a štátu, bude to mať právne dôsledky. -
62:42 - 62:44Povedal však:
My ale vyhráme. -
62:44 - 62:48V podstate zrušíme túto predstavu,
že cirkev a štát majú byť oddelené. -
62:48 - 62:50Povedal:
Zabudnime na to. -
62:51 - 62:53- Je to naplnenie proroctva.
- Rozhodne. -
62:53 - 62:57Trump povedal
aj ďalšiu zaujímavú vec: -
62:57 - 63:04"Ako prejav úcty k pamiatke
Jeho Svätosti pápeža Františka, -
63:04 - 63:10z moci, ktorá mi bola ako prezidentovi
Spojených štátov udelená Ústavou -
63:10 - 63:15a zákonmi Spojených štátov
amerických, týmto nariaďujem, -
63:15 - 63:19aby vlajka Spojených štátov
bola v Bielom dome -
63:19 - 63:24a na všetkých verejných budovách
a pozemkoch spustená na pol žrde..." -
63:24 - 63:33Po prvé - je to priznanie statusu,
postavenia rímskeho biskupa, že? -
63:34 - 63:38A je to prejav úcty,
doslova znamenie úcty. -
63:38 - 63:41Čo ak napokon implementujú
jeho znamenie autority? -
63:41 - 63:44- To bude zaujímavé, že?
- Istotne. -
63:45 - 63:52Jedným z najpopulárnejších
konzervatívnych kardinálov... -
63:52 - 63:59Nie je to jediný konzervatívny kardinál,
sú aj iní, ktorí majú šancu na víťazstvo, -
63:59 - 64:08a sám Trump spomenul amerického kardinála,
ktorý je takisto konzervatívec, -
64:08 - 64:13je teda viacero tých,
ktorí majú šancu na post pápeža. -
64:13 - 64:16Jedným z nich
je Robert Sarah. -
64:17 - 64:245 citátov kardinála Roberta Saraha, favorita
konzervatívcov na nástupcu pápeža Františka -
64:24 - 64:33"Konzervatívci ho podporujú ako niekoho,
kto odráža dogmatické a liturgické pápežstvo -
64:33 - 64:38pápežov Jána Pavla II.
a Benedikta XVI. ..." -
64:38 - 64:43Takže držme sa
katolíckych obradov, -
64:44 - 64:46ktoré sú mimochodom
diktované tradíciou. -
64:47 - 64:51"...a patrí medzi tých, ktorí sú zvažovaní
ako náhrada za pápeža Františka." -
64:51 - 64:59Človek ako on by bol v súlade
so všeobecným zmýšľaním politikov, -
64:59 - 65:02ktorí sú teraz
v Bielom dome. -
65:02 - 65:06Áno, a aj so zmýšľaním aktivistických
skupín ako Katolíci pre katolíkov. -
65:06 - 65:09Správne. Je to teda
veľmi zaujímavé. -
65:09 - 65:14"Sarah predtým viedol vatikánsku
Pápežskú radu Cor Unum -
65:14 - 65:19a jeho názory boli pri mnohých
príležitostiach v rozpore s Františkovými. -
65:19 - 65:25Ich ideologický rozkol sa najzávažnejšie
vyhrotil, keď Sarah a Benedikt -
65:25 - 65:28– ktorý v roku 2013 rezignoval
na svoj post pápeža – -
65:28 - 65:36spolu napísali knihu „Z hlbín našich sŕdc:
Kňazstvo, celibát a kríza Katolíckej cirkvi“." -
65:36 - 65:42Argumentovali v nej v prospech
tradičnejších spôsobov robenia vecí. -
65:43 - 65:46"Vance, jeden z posledných
vysokých prestaviteľov, -
65:46 - 65:49ktorí sa stretli s Františkom
na Veľkonočnú nedeľu pred jeho smrťou, -
65:49 - 65:54vo svojich nedávnych verejných prejavoch
citoval pápeža Jána Pavla II., -
65:54 - 65:57ktorému sa ideologicky
podobá skôr Sarah." -
65:57 - 66:01Zdá sa, že dochádza k dištancovaniu
od liberálnej strany -
66:01 - 66:06nazad ku konzervatívnej strane
a ako sme povedali, Martin, -
66:06 - 66:08to by bolo
zahojenie rany. -
66:09 - 66:15Rozhodne. Môže ale dôjsť k zahojeniu,
aj keby bol zvolený liberálny pápež? -
66:15 - 66:20V skutočnosti nezáleží na tom,
či bude novozvolený pápež liberálny, -
66:20 - 66:26konzervatívny alebo umiernený,
niekde uprostred. -
66:26 - 66:33To, čo by tú ranu zahojilo,
by bolo spojenie cirkvi a štátu -
66:33 - 66:41a implementácia noriem
a štandardov cirkvi skrze zákon. -
66:41 - 66:44- Áno.
- To bude úplné zahojenie rany, -
66:44 - 66:51pretože to bude uzákonenie
katolíckej morálky v mene pápežstva. -
66:51 - 66:54Aj keby bola
v rozpore s Písmom. -
66:54 - 66:56To by tú ranu zahojilo.
-
66:56 - 67:05Katolicizmus ale vždy obhajoval systém,
ktorý fungoval v stredoveku, -
67:05 - 67:12kedy bolo pápežovo postavenie
tradíciou bezpodmienečne akceptované. -
67:12 - 67:15Toto chcú
opäť nastoliť. -
67:15 - 67:21A rituály, ktoré mali,
udržiavali ľudí v nevedomosti! -
67:21 - 67:23Áno, je to tak.
-
67:23 - 67:27A aj dnes chceme,
aby boli ľudia v nevedomosti, -
67:27 - 67:30pretože namiesto Božieho slova
sa chceme sústrediť na rituál! -
67:30 - 67:35To je pravda.
Uvažoval som... -
67:35 - 67:43Ako sme hovorili, potrebujeme,
aby to miesto zaujal niekto populárny. -
67:43 - 67:43Áno.
-
67:43 - 67:48Pápež František bol na začiatku
veľmi populárny, ale potom... -
67:48 - 67:53Keď sa na to pozrieme
- a spomenuli sme to veľakrát -, -
67:53 - 67:57hoci povedal niektoré
veľmi liberálne veci, -
67:57 - 68:02nikdy nezmenil doktríny.
- Nie, doktríny ostali rovnaké. -
68:02 - 68:09Vatikán 2 nestiahol ani jedinú doktrínu
a ako povedal biskup Schneider, ani nemôže, -
68:09 - 68:13pretože sú ex cathedra,
sú neomylné. -
68:13 - 68:19Takže ak sa niekto vráti
k tejto otázke neomylnosti, -
68:19 - 68:24potom by z toho protestantizmus
mal dostať záchvat. -
68:24 - 68:30Mali by z toho dostať
apoplektický záchvat, -
68:30 - 68:32ale ručím ti za to,
že nevydajú ani hlásku. -
68:32 - 68:41Vlastne to podporujú, pretože tiež chcú
návrat tejto zdanlivej "morálky". -
68:41 - 68:45Chcú pozemskú autoritu,
ku ktorej môžu vzhliadať, -
68:45 - 68:49a pozemskú implementáciu
svojej moci. -
68:49 - 68:52A na Božie kráľovstvo
zabudnime, -
68:52 - 68:58pretože si ho zriadime my
a Ježiš bude musieť zboku prihliadať -
68:58 - 69:03a povedať: Dobrá práca,
moji vojačikovia dole na zemi, -
69:03 - 69:07teraz všetkých v mojom mene
udržiavate pod kontrolou. -
69:07 - 69:10Aj keď to všetko robíte
v rozpore s Písmom. -
69:10 - 69:16Než budeme pokračovať,
keď tu vidíme biskupa Saraha... -
69:16 - 69:20- Kardinála Saraha.
- Kardinála Saraha, pardon. -
69:20 - 69:27V predošlej časti sme spomenuli
čierneho pápeža. Mohol by si vysvetliť...? -
69:27 - 69:30Niektorých to zmiatlo -
mysleli si, že hovoríme o rase. -
69:30 - 69:34Vôbec to nie je otázka rasy.
Mali sme na mysli farbu ich oblečenia. -
69:34 - 69:38Čierny pápež je hlava
jezuitského rádu -
69:38 - 69:44a takisto sídli v Ríme
a je tou mocou v pozadí trónu. -
69:44 - 69:47Je generálom vojska.
-
69:47 - 69:55Je tým, ktorý priania
implementuje v teréne, -
69:55 - 70:00ktorý dohliada na ich implementáciu
a infiltráciu do všetkých politických spoločností. -
70:00 - 70:02To je čierny pápež.
-
70:02 - 70:08Nie na základe farby pleti,
ale na základe farby rúcha, ktoré nosí. -
70:08 - 70:10A potom máme
bieleho pápeža. -
70:10 - 70:16On je ten, ktorému
prisahajú vernosť. -
70:16 - 70:21Vo svojom konaní
sú ale zjednotení -
70:21 - 70:28a cieľom je opäť tento ultramontanizmus
- všetka moc v rukách jedného človeka. -
70:29 - 70:32To je to,
čo chcú implementovať. -
70:32 - 70:39Ak by sa stalo, že nasledujúci
pápež bude čiernej pleti, -
70:39 - 70:43potom by si mohol zavtipkovať
a povedať, že sú dvaja čierni pápeži, -
70:43 - 70:47ale v skutočnosti nie.
Je jedno, či je beloch alebo černoch, -
70:47 - 70:51pretože to vôbec nie je
otázka rasy. -
70:51 - 70:57Ide tu o implementáciu
náboženského systému. -
70:58 - 71:01Toto môže byť
len irónia, -
71:01 - 71:04ale mohla by to byť
aj podprahová správa. -
71:04 - 71:09- Určite. Dokonca trošku prorocká.
- Áno. -
71:09 - 71:18Trump na svojej sociálnej sieti
uverejnil obrázok seba ako pápeža, -
71:18 - 71:21čo spôsobilo
veľký rozruch, -
71:21 - 71:24ale boli aj tisíce tých,
ktorým sa to veľmi páčilo, že? -
71:24 - 71:26Státisíce.
-
71:26 - 71:35Podľa môjho názoru to bola pravdepodobne
len irónia, ale mohlo by to byť aj prorocké. -
71:35 - 71:38Pápežom sa samozrejme
nestane, to nie, -
71:38 - 71:41ale bude konať
v mene pápeža. -
71:41 - 71:50Rozhodne. Vieš, bude vykonávať - hoci
nie je pápežom - všetko, čo pápež chce. -
71:50 - 71:55Všetko, čo pápež chce.
Bude teda konať, akoby bol pápežom. -
71:55 - 71:59V skutočnosti bude
v jeho mene robiť to, -
71:59 - 72:04čo by pápež chcel robiť verejne,
ale robí to v skrytosti. -
72:04 - 72:08Bude konať tak, ako by pápež
konal v stredoveku. -
72:08 - 72:13Áno. Bude jeho zástupcom,
bude to robiť v jeho mene. -
72:13 - 72:17"Obrázok bol zverejnený
bez komentára alebo vysvetlenia -
72:17 - 72:20na osobnom účte
amerického prezidenta -
72:20 - 72:24– a potom na účtoch Bieleho domu
na X a Instagrame." -
72:24 - 72:31Možno to teda bolo
huncútstvo, ale možno... -
72:31 - 72:37bez ich vedomia alebo s ním,
to bola prorocká implikácia. -
72:37 - 72:43Nie je to jeden z jezuitských trikov?
Schovať nejaký fakt priamo na očiach? -
72:43 - 72:50Áno, to je normou tajných spoločností.
Ukrývaš veci priamo na očiach. -
72:50 - 72:57"Stalo sa tak len pár dní po tom, čo svetový
líder žartoval, že by bol rád pápežom. -
72:57 - 73:01Minulý týždeň sa ho novinári na trávniku
pred Bielym domom opýtali, -
73:01 - 73:04koho by si prial za Františkovho
nástupcu, a on odpovedal: -
73:04 - 73:09„Ja by som chcel byť pápežom.
To by bola moja voľba číslo jeden.“ -
73:09 - 73:12Dodal, že nemá
žiadnu preferenciu, -
73:12 - 73:16ale že v New Yorku je kardinál,
ktorý je „veľmi dobrý“." -
73:16 - 73:21Predošle povedal, že vynikajúcou
voľbou by bol kardinál Burke, -
73:21 - 73:25tu má pravdepodobne
na mysli kardinála Dolana. -
73:25 - 73:30Jeden aj druhý by asi bol
tradicionalistickým pápežom. -
73:30 - 73:34Kandidátov je viacero.
Nehovorím, že to bude jeden z nich, -
73:34 - 73:37ale bolo by to zaujímavé,
keby to bol jeden z nich. -
73:37 - 73:40A čo sa týka
samotného Trumpa, -
73:40 - 73:45"bol vychovaný ako presbyterián..."
- to je kalvinista - -
73:45 - 73:51ale tohto sa "zriekol a povedal, že sa teraz
považuje za kresťana bez denominácie." -
73:51 - 73:58Čo je pravdepodobne múdry ťah,
ak chce mať túto ekumenickú klímu, -
73:58 - 74:03čo je to, čo chce Rím.
- Rozhodne. Vlastne to tak musí byť. -
74:03 - 74:08Urobil v podstate to,
že Bibliu odsunul nabok -
74:08 - 74:13a povedal: K nikomu sa nechcem
pridružovať, aby som mohol... -
74:13 - 74:15Je to ako
katolícka doktrína. -
74:15 - 74:20Áno, je to ako katolícka doktrína.
Je to veľmi šikovný systém. -
74:20 - 74:29Martin, prejdime k Projektu 2025,
pretože v skutočnosti je to scenár, že? -
74:29 - 74:36Tento článok z 20. marca
sa týka ministerstva školstva, -
74:36 - 74:42ktoré zaviedlo toľko liberálnych
myšlienok, že ho chcú zlikvidovať. -
74:44 - 74:49"Vzdelávanie je kľúčovým cieľom
na 'zozname želaní' pravicovej politiky -
74:49 - 74:55známom ako Projekt 2025."
Toto je zo stránky BBC. -
74:55 - 74:59"900-stranový dokument
vyzýva na väčší výber škôl -
74:59 - 75:05– v podstate dotovanie náboženských
a súkromných škôl z verejných prostriedkov – -
75:05 - 75:10čo bolo aj predmetom jedného z prvých
Trumpových výkonných nariadení." -
75:10 - 75:17Vyvstáva teda otázka: aj keď sa Trump
od Projektu 2025 dištancoval, -
75:17 - 75:19neimplementuje ho
v skutočnosti? -
75:20 - 75:24- Lebo kvalita pudingu sa ukáže až pri jedení.
- Presne. -
75:24 - 75:29Môžu to teda byť len slová.
Slovne sa dištancuje, -
75:29 - 75:35ale celý jeho kabinet je toho súčasťou
a sú tým zaneprázdnení. -
75:35 - 75:39- Správne.
- Áno, on sám to síce... -
75:40 - 75:44osobne nerobí,
ale všetko ostatné... -
75:44 - 75:48Je to ako keď sa katolícka cirkev
dištancuje od slobodomurárstva, -
75:48 - 75:53hoci veľká časť jej prominentných ľudí
sú slobodomurári, že? -
75:54 - 75:59"Hoci sa Trump
od Projektu 2025 dištancoval, -
75:59 - 76:05niekoľkých z jeho autorov nominoval
na obsadenie kľúčových vládnych pozícií -
76:05 - 76:08a mnohé z jeho prvých
výkonných nariadení -
76:08 - 76:13sa dôsledne riadia návrhmi
uvedenými v tomto dokumente." -
76:14 - 76:20Kladú otázku: je tento Projekt 2025
politika, alebo je to zoznam želaní? -
76:20 - 76:25Z politiky ho degradovali
na "zoznam prianí ". -
76:25 - 76:31Ale ak podpíšeš výkonné nariadenie a zoznam
želaní sa stáva politikou, nie je to to isté? -
76:31 - 76:35Samozrejme. Preto hovorím,
že je to len hra so slovami. -
76:35 - 76:38Je to šikovná
hra so slovami. -
76:38 - 76:45Otázka teda znie: robí Projekt 2025
Ameriku opäť katolíckou? -
76:45 - 76:47Je to dobrá otázka?
-
76:48 - 76:53Tu je oblečený skôr ako jezuita,
v čiernom obleku, že? -
76:53 - 76:55Hrá teda...
-
76:57 - 77:01Hrá dvojitú úlohu?
Nevieme. -
77:01 - 77:06Sky News sa k tomu
vyjadrujú a hovoria: -
77:06 - 77:11Riadi sa Donald Trump pravicovou
stratégiou? A čo bude ďalej? -
77:11 - 77:17A potom prechádzajú niekoľko vecí,
ktoré boli implementované. Pozrime sa. -
77:17 - 77:22"Čo hovorí Projekt 2025:
tento dokument vyzýva prezidenta, -
77:22 - 77:28aby zredukoval regulácie a uľahčil
prepúšťanie federálnych zamestnancov. -
77:28 - 77:31Čo Trump urobil:
-
77:31 - 77:35počnúc dňom, keď sa vrátil do úradu,
pán Trump nariadil spojencom, -
77:35 - 77:38aby zaútočili
na tzv. „hlboký štát“ tým, -
77:38 - 77:42že federálne agentúry vrátane FBI
a ministerstva spravodlivosti -
77:42 - 77:44budú oveľa viac
pod prezidentskou kontrolou." -
77:44 - 77:47- Takže to urobil.
- Áno. -
77:48 - 77:53Čo ďalšie v ňom stojí? "Nelegálnu
imigráciu treba ukončiť, nie zmierniť; -
77:53 - 77:56hranice treba uzavrieť,
nie prehodnotiť priority." -
77:56 - 77:58Čo Trump urobil?
-
77:58 - 78:04"Sľúbil rozsiahle deportácie a vyhlásil stav
národnej núdze na hraniciach s Mexikom." -
78:04 - 78:08- V podstate to zastavil.
- Áno. 99,9%. -
78:08 - 78:11- Implementoval to teda?
- Rozhodne. -
78:11 - 78:14Čo ďalšie je
v Projekte 2025 ? -
78:14 - 78:20"Nasledujúci konzervatívny prezident musí
z inštitúcií americkej občianskej spoločnosti -
78:20 - 78:23pre bojovníkov za "woke" kultúru
urobiť tvrdé ciele." -
78:24 - 78:27- Robí to?
- Veľmi tvrdo. -
78:27 - 78:31- Zameriava sa na univerzity?
- Áno, pred chvíľou si to spomenul. -
78:31 - 78:35Jedno výkonné nariadenie
za druhým. -
78:35 - 78:39"Uvádza sa, že by sa to malo dosiahnuť
„vymazaním“ pojmov ako diverzita, -
78:39 - 78:43rovnosť a inklúzia (DEI),
rodová rovnosť a potraty." -
78:43 - 78:48Nestopli všetko financovanie?
Neidentifikoval to všetko -
78:48 - 78:53Úrad pre efektivitu vlády pod Muskovým
vedením? A jednoducho to stopli. -
78:53 - 78:58Stopli to.
Ako prvé sa zbavili DEI, -
78:58 - 79:02v prvom výkonnom nariadení
hneď v prvý deň. -
79:02 - 79:06A aký hnev
to u ľudí spôsobilo? -
79:06 - 79:11Nepália následkom toho vozidlá Tesla?
Nerobia všetky možné veci? -
79:11 - 79:17Všade protestujú, ale teraz
vidíme aj protiprotesty. -
79:17 - 79:22Čo teda urobil? "Sľúbil vojnu proti "woke"
a rozhodne to aj splnil. -
79:22 - 79:26Jeho výkonné nariadenia stanovujú,
že existujú iba dve pohlavia -
79:26 - 79:30a snažia sa ukončiť
vládnu podporu programov DEI, -
79:30 - 79:35a Pentagon odstránil obsah DEI
zo svojich online platforiem." -
79:35 - 79:37To bolo dané.
-
79:38 - 79:42Je to zoznam želaní,
alebo je to implementácia? -
79:42 - 79:49Ak môže použiť finančné prostriedky
k tomu, aby to ľudí donútil robiť, -
79:49 - 79:53potom je to naplnenie
Daniela 11. -
79:53 - 80:01Rozhodne. Vieš, tento zoznam želaní
mi pripomína online nakupovanie, -
80:01 - 80:06kde máš zoznam želaní. A on ho teraz
presunul do nákupného košíka. -
80:06 - 80:10Je v nákupnom košíku, áno.
Čo ďalšie sa tu hovorí? -
80:10 - 80:15"V otázke ciel a obchodu
je tento dokument rozpoltený." -
80:15 - 80:20Čo Trump urobil? "Hoci sa pri iných politikách
ukázal byť do istej miery flexibilný, -
80:20 - 80:24o svojej láske k clám prezident
Trump hovorí už desaťročia. -
80:24 - 80:30Jeho séria globálnych ciel teraz spôsobila
prepad na trhoch a znepokojila spojencov." -
80:30 - 80:34Bude tu však
nový ekonomický rád. -
80:35 - 80:42A ak to svetu dokáže vnútiť,
potom musí mať nejakú moc. -
80:42 - 80:51No, netočia sa všetci okolo neho,
vrátane našej krajiny? -
80:51 - 80:54A môže ekonomiku použiť
k presadeniu ideológií? -
80:54 - 80:58- Áno.
- Dobre. Čo ďalšie tam stojí? -
80:58 - 81:01"Federálna politika v oblasti vzdelávania
by mala byť obmedzená -
81:01 - 81:06a v konečnom dôsledku by malo byť
federálne ministerstvo školstva zrušené." -
81:06 - 81:11A čo Trump urobil? "Podpísal výkonné nariadenie
požadujúce zrušenie ministerstva školstva." -
81:11 - 81:14Lepšie to už
implementovať nejde. -
81:15 - 81:17Čo ďalšie?
-
81:17 - 81:21Projekt 2025 hovorí: "Nasledujúca
konzervatívna administratíva -
81:21 - 81:25by mala znížiť
globálnu prítomnosť USAID -
81:25 - 81:32minimálne návratom k úrovni rozpočtu agentúry
z roku 2019 spred pandémie COVID-19." -
81:32 - 81:35- Urobil to?
- Áno. -
81:35 - 81:37Stopercentne!
Zašiel omnoho ďalej! -
81:37 - 81:41Namiesto toho
ju úplne odstavil. -
81:41 - 81:43Čo ďalšie hovorí
Projekt 2025 ? -
81:43 - 81:47"Extrémna klimatická politika
Bidenovej administratívy -
81:47 - 81:51zhoršila globálnu
potravinovú neistotu a hlad. -
81:51 - 81:58Jeho program proti fosílnym palivám viedol
k prudkému nárastu globálnych cien energií." -
81:58 - 82:01Vyriešme teda
tento problém. -
82:01 - 82:05Poriadny výpadok prúdu v Španielsku
by mohol potvrdiť, že má pravdu. -
82:06 - 82:10- Vidíš, ako to všetko do seba zapadá?
- Určite. -
82:10 - 82:16Čo teda urobil? "Stiahol USA
z Parížskej klimatickej dohody (opäť), -
82:16 - 82:19zrušil ciele prezidenta Bidena
týkajúce sa elektrických vozidiel -
82:19 - 82:22a sľúbil, že bude
„vŕtať, bejby, vŕtať “." -
82:23 - 82:27- Implementoval to?
- A bodka. Za jazdy. -
82:27 - 82:29A čo toto?
-
82:30 - 82:35"Rozhodnutie Najvyššieho súdu zrušiť
ochranu potratov v prípade Roe v. Wade -
82:35 - 82:40je oslavované ako „najväčšie víťazstvo
v prospech rodiny za celú generáciu“, -
82:40 - 82:44ale tým by sa to
nemalo zastaviť." -
82:44 - 82:46A čo urobil Trump?
-
82:46 - 82:49"Hoci jeho počiatočná séria
výkonných nariadení -
82:49 - 82:55nezahŕňala opatrenia na rozšírenie alebo
presadzovanie zákona Comstock Act, -
82:55 - 82:59Dr. Long povedal, že je ešte stále veľmi skoro
v prezidentskom funkčnom období." -
82:59 - 83:03Takže toto je trošku
dlhodobejšia agenda, Martin. -
83:03 - 83:11Najskôr musíš pripraviť veci,
ktoré ti dajú páku, ktorú potrebuješ. -
83:11 - 83:12- Však?
- Je to tak. -
83:12 - 83:20Nemôžeš implementovať nejakú ideológiu,
kým nemáš páku, ktorou by si ju pretlačil, že? -
83:20 - 83:24A vidíme,
ako sa to dáva dokopy. -
83:24 - 83:27Čo ďalšie hovorí
Projekt 2025 ? -
83:27 - 83:31"Rozsiahla stratégia pre získanie moci
vyzýva spojencov USA, -
83:31 - 83:37aby „prevzali oveľa väčšiu zodpovednosť
za svoju konvenčnú obranu“." -
83:37 - 83:41A čo urobil?
"Pán Trump a jeho administratíva -
83:41 - 83:44naliehajú na spojencov NATO,
aby vynaložili viac prostriedkov na obranu." -
83:44 - 83:47- V podstate ich k tomu tlačí.
- Áno. -
83:47 - 83:49- Nie je to len žiadosť.
- Nie. -
83:50 - 83:55Čo ďalšie? "TikTok je
„v skutočnosti nástroj čínskej špionáže“, -
83:55 - 83:58ktorý by mal prezident
postaviť mimo zákon." -
83:58 - 84:03A tak sa Trump "pokúsil vyjednať predaj
operácií aplikácie americkej spoločnosti..." -
84:03 - 84:07Ide teda podľa scenára.
-
84:07 - 84:10- To, čo nasleduje, je zaujímavé.
- Áno. -
84:10 - 84:14A nespomíname to my,
hovoria to Sky News ! -
84:14 - 84:17Však? To treba povedať
veľmi jasne. -
84:17 - 84:20"Čo bude ďalšie?
-
84:20 - 84:27Čo by teda mohlo nasledovať? Ak bude
pán Trump naďalej kopírovať Projekt 2025 -
84:27 - 84:31– vedome či nevedome –
-
84:31 - 84:36niektoré nerealizované
časti dokumentu zahŕňajú: -
84:36 - 84:42jeho zameranie sa na rodinu,
ktorá je podľa neho „v kríze“. -
84:42 - 84:46Dodáva: „Je načase,
aby tvorcovia politík -
84:46 - 84:54povýšili autoritu, formáciu a súdržnosť
rodiny na svoju najvyššiu prioritu -
84:54 - 84:57a dokonca využili
vládnu moc..." -
84:57 - 84:59- Sú to zákony?
- Áno. -
84:59 - 85:06"...a to aj prostredníctvom daňového zákonníka,
na obnovu americkej rodiny,“ -
85:06 - 85:13pričom jeden z autorov hovorí: „Treba
konfrontovať každú hrozbu pre stabilitu rodiny.“ " -
85:13 - 85:19Čo je vec číslo 1,
ktorú žiada pápežstvo, -
85:19 - 85:25aby bola rodina opäť privedená
k svojmu pôvodnému účelu? -
85:25 - 85:30- Čo je to hlavné, čo žiadajú?
- Nedeľné zákony. -
85:30 - 85:34Nedeľné zákony.
Je v Projekte 2025 aj toto? -
85:34 - 85:40Je to v ňom, ale v Európe to má
oporný bod už dlho. -
85:40 - 85:44Európska aliancia za nedeľu
to pretláča už veľmi dlho. -
85:44 - 85:46Ale ak žiadajú toto,
-
85:46 - 85:55a vec číslo 1 z hľadiska toho,
aby bola rodina opäť funkčnou, -
85:55 - 86:02je spoločný čas, ktorý strávite
jeden s druhým ako rodina, -
86:02 - 86:10aby bol podporený nielen účel rodiny...
Musí to teda byť synchronizovaný čas, -
86:10 - 86:13synchronizovaný čas, Martin.
-
86:14 - 86:17Ako to zosynchronizovať?
-
86:17 - 86:25Znamená to, že nepomôže dať matke
voľno v stredu a otcovi v nedeľu, -
86:25 - 86:28pretože tak je rodina
rozdelená. -
86:28 - 86:35Nepomôže ani to, keď sa časť rodiny
musí riadiť školskými pravidlami -
86:35 - 86:39a ďalšia časť pravidlami v práci.
To nie je synchronizovaný čas. -
86:39 - 86:44Ako ich všetkých dáš dokopy?
Treba mať jeden spoločný deň odpočinku. -
86:44 - 86:46- Môžeme mať dva?
- Nie. -
86:46 - 86:47- Môžeme mať tri?
- Nie. -
86:47 - 86:50A automaticky to pripadá...?
-
86:50 - 86:52- ...na nedeľu.
- Jeden deň. -
86:52 - 86:55Čo hovoria v Projekte 2025 ?
Na ktorý deň to automaticky pripadá? -
86:55 - 86:57Na nedeľu.
-
86:57 - 87:04Argument teda musí znieť: synchronizovaný
čas, aby bola rodina opäť spolu. -
87:04 - 87:07To znamená,
že ktorýkoľvek iný deň, -
87:07 - 87:14aj keby bol spočiatku z hľadiska
náboženskej slobody povolený, -
87:15 - 87:21musí napokon ustúpiť
synchronizovanému voľnému času. -
87:21 - 87:28To znamená, že prípustný môže byť
len jeden deň za týždeň, -
87:28 - 87:34aby ekonomika neutrpela.
Je to pre spoločné dobro. -
87:34 - 87:37Preto to automaticky
bude nedeľa. -
87:37 - 87:40Je to ďalšie na rade
v tejto agende? -
87:40 - 87:46- Myslím, že je to veľkou prioritou.
- Sky News tu kladú otázku. -
87:46 - 87:50Spomínajú aj iné veci,
ale toto ako prvé. -
87:50 - 87:54Toto spomínajú ako prvé
v zozname vecí, ktoré sú na rade. -
87:54 - 87:56- Pretože...
- Vlastne dúfam, že sa nemýlia! -
87:56 - 88:00Určite. Píšu tu,
že rodina je "v kríze". -
88:00 - 88:00Áno.
-
88:00 - 88:04A čokoľvek, čo je v kríze,
bude mať prednosť. -
88:04 - 88:10Ale než implementuješ túto vec,
najskôr potrebuješ páku, -
88:10 - 88:14aby si to mohol implementovať
- nielen v USA, -
88:14 - 88:18ale aby si mohol zaistiť
celosvetovú implementáciu. -
88:18 - 88:24A pápežstvo v tom zohrá
veľmi prominentnú úlohu -
88:24 - 88:35a v dokumentoch Laudato si' a Projekt 2025
je tomu dané veľmi významné miesto. -
88:35 - 88:40Projekt 2025 hovorí
o dni odpočinku. -
88:40 - 88:43"Boh ustanovil sabat
ako deň odpočinku -
88:43 - 88:50a až donedávna sa judeo-kresťanská
tradícia snažila rešpektovať tento príkaz -
88:50 - 88:55morálnou a právnou reguláciou
práce v tento deň." -
88:55 - 88:58Martin,
"judeo-kresťanská tradícia". -
88:58 - 89:03To znamená, že musí ustať všetok antisemitizmus
a všetka protikresťanská zaujatosť. -
89:03 - 89:08- To už sa...
- Je tu len jediný problém. -
89:08 - 89:14Židia zachovávajú sobotu
a kresťania nedeľu. -
89:15 - 89:16Takže čo teraz?
-
89:16 - 89:22Kto z tých dvoch... Ktorý deň je
všeobecne národným dňom odpočinku? -
89:22 - 89:24Nedeľa.
-
89:24 - 89:29Je to nedeľa.
Čo je pre ľudí všeobecne tradíciou? -
89:29 - 89:31- Nedeľa.
- Nedeľa. -
89:31 - 89:37Takže čo sa týka tejto otázky,
judaizmus je menšinou. -
89:37 - 89:43Ak budú trvať na dni odpočinku v sobotu
a adventisti sa k nim pripoja, -
89:43 - 89:46stále budú v menšine.
-
89:46 - 89:52A ak chcú byť inkluzívni a mať
synchronizovaný deň odpočinku, -
89:52 - 89:57potom musí skôr či neskôr
jedna strana ustúpiť. -
89:57 - 89:58Áno.
-
89:58 - 90:04- Ktorá strana to bude?
- Dejiny sa zopakujú. -
90:04 - 90:05Bude to nedeľa.
-
90:05 - 90:09- Nevydal Konštantín nedeľný zákon?
- Presne taký istý. -
90:09 - 90:14Nedeľa verzus sobota, ktorej zachovávanie
bolo nazvané "judaizovaním". -
90:14 - 90:22A katolicizmus potom vydal
protisobotný zákon. To sú dejiny. -
90:22 - 90:27Ak Donalda Trumpa
porovnávajú s Konštantínom, -
90:27 - 90:32znamená to, že koná
v mene rímskeho biskupa, -
90:32 - 90:35a potom priania
rímskeho biskupa -
90:35 - 90:40- znamenie jeho autority,
zachovávanie nedele - -
90:40 - 90:43budú uzákonené,
-
90:43 - 90:48a zachovávanie soboty
bude zákonom zakázané. -
90:48 - 90:55Uvažujem, kto kapituluje?
Budú to židia, alebo to budú adventisti? -
90:57 - 91:02Nechajme to na prozreteľnosť.
Uvidíme, čo sa stane. -
91:04 - 91:14Martin, "spoločný deň voľna navyše umožňuje
rodinám a komunitám užívať si voľno spolu..." -
91:14 - 91:17To je synchronizovaný čas.
-
91:17 - 91:21"...a nie ako atomizovaným
jednotlivcom, -
91:21 - 91:26a každému poskytuje
zdravšiu kadenciu života." -
91:26 -- To je to, čo hovorí ten dokument.
- Je to spoločné dobro! -
Not SyncedPramení to priamo
z pápežského zmýšľania. -
Not Synced"Kongres by mal podporiť
spoločný odpočinok -
Not Syncedzmenou Zákona o spravodlivých
pracovných normách tak, -
Not Syncedaby pracovníci dostávali 1,5-násobnú mzdu
za čas odpracovaný počas sabatu. -
Not SyncedTýmto dňom by bola
automaticky nedeľa..." -
Not Synced- To je znamenie šelmy!
- Áno. -
Not SyncedTakže či je predsedom evanjelikál
a jeho zástupcom adventista, -
Not Syncedalebo či je
v tom boji žid, -
Not Syncedotázka nedele verzus soboty
len tak ľahko nezmizne. -
Not SyncedKto to vzdá?
To je tou otázkou. -
Not SyncedA ktorý deň bude napokon vynucovaný,
aby sme mali synchronizovaný deň odpočinku? -
Not SyncedCelosvetovo!
-
Not SyncedMyslíš, že v tom zohrajú úlohu
odborové zväzy? -
Not SyncedVeľkú úlohu.
-
Not SyncedPodporujú hlavné odborové zväzy
v Európe nedeľu? -
Not Synced- Rozhodne, všetky.
- Všetky! -
Not SyncedMartin, čaká nás
zaujímavá jazda. -
Not SyncedA preto s týmto na mysli
sa musíme modliť, -
Not Syncedpretože myslím,
že ten scenár, -
Not Syncedtak ako je zaznamenaný v Písme,
sa nám odohráva priamo pred očami. -
Not SyncedPotrebujeme to. Potrebujeme modlitby,
a nemyslím tu ruženec. -
Not SyncedNie. Prosme Boha
vo všetkej jednoduchosti. -
Not SyncedNebeský Otče,
Ty držíš opraty dejín. -
Not SyncedVieme to, pretože si dejiny
dopredu predpovedal. -
Not SyncedMáme knihy Daniel
a Zjavenie. -
Not SyncedA teraz, keď sa nám priamo pred očami
odohrávajú veci, ktoré sú tam zapísané, -
Not Syncedznamená to, že sa musíme rozhodnúť
pred rozličnými kráľmi. -
Not SyncedNiektorí tvrdia, že morálku budú
diktovať králi tohto sveta, -
Not Synceda Biblia tvrdí, že ak sa nebudeme
držať morálky Písma, -
Not Syncedpotom nemilujeme Boha,
-
Not Syncedpretože ak milujeme Boha,
zachovávame jeho prikázania, -
Not Synceda ak ich nezachovávame,
sme nazvaní luhármi. -
Not SyncedNebeský Otče,
nechceme byť luhármi. -
Not SyncedChceme zachovávať
Tvoje prikázania -
Not Synceda nie zmenené nariadenia,
ktoré živia spoločné dobro. -
Not SyncedPomôž nám robiť správne rozhodnutia,
prosím o to v Ježišovom mene, amen. -
Not SyncedAmen.
Show all